Modernizácia križovatky na hlavnom ťahu mestom Prešov je ukončená. Rekonštrukcia križovatky na uliciach Levočská a Obrancov mieru stála 7 miliónov eur a financovaná bola z európskych fondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Po dokončení tzv. malého obchvatu, odbočka Škultétyho – ZVL, ide v poradí o tretiu kritickú križovatku, ktorej rozšírenie malo za cieľ zlepšiť priechodnosť tretím najväčším mestom Slovenska.
Križovatka bola známa pre kolóny
Ako v piatok pri slávnostnom uvedení do plnej prevádzky uviedol minister dopravy a výstavy Árpáda Érsek, križovatka na Levočskej ulici bola neslávne známa pre kolóny, ktoré sa denne vytvárali pre zúženie cesty na moste cez rieku.
Výstavba diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku nabrala vysoké tempo, tvrdí ministerstvo
Investícia podľa neho pomohla zvýšiť kapacitu tejto cesty a vyriešiť problém na jednom z dôležitých ťahov smerom na východ krajiny.
„Otvorili sme tretiu najväčšiu križovatku, ktorá tu bola opravovaná a rozširovaná. Som rád, že Prešov už je prejazdný. Robia a dokončievajú sa tu veľké práce, pretože Prešov bol istým spôsobom na vedľajšej koľaji,“ skonštatoval minister.
Situácia sa vďaka križovatke zlepšila
V rámci výstavby cestu rozšírili o jeden pruh, ktorý bol posledným úzkym miestom na dôležitom štvorpruhovom prieťahu celým mestom.
Rekonštruovali aj most, ktorý je súčasťou križovatky. Postavili protihlukovú stenu, dva nové mosty, opravili železničné priecestie, chodníky súvisiace s cestou a pribudla aj cyklotrasa za protihlukovou stenou.
„Prieťah mestom Prešov je aktuálne vybavený na maximálnu mieru, ktorá sa v rámci ciest prvej triedy vybaviť dala. Boli tu veľké zápchy, bol tu lievik a stálo sa tu niekedy aj hodinu. Teraz sme všetci svedkami, že tá doprava je relatívne veľmi dobrá,“ uviedol generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Roman Žembera.
Práce na stavbe juhozápadného obchvatu Prešova idú podľa plánu, preinvestovali už 174 miliónov eur
Náročnosť výstavby podľa Žemberu zvyšovalo situovanie stavby v centre krajského mesta a navyše za plnej premávky, prípadne s dočasnými obmedzeniami.
„Investícia, ktorá sa robí v interviláne, nie je jednoduchá. V telese cesty je vložených množstvo inžinierskych sietí, ktoré je potrebné preložiť. Tým, že je doprava pustená počas celej výstavby, ju samozrejme komplikuje. Som preto rád, že sa nič nestalo a dodržali sme termín výstavby,“ uviedol Žembera.
Nedávno prešli rekonštrukciou ďalšie križovatky
V Prešove boli v minulom roku s podporou európskych fondov zrekonštruované aj ďalšie dve križovatky, a to I/20 Solivarská a križovatka I/20 a III/3450 ul. Rusínska – ul. Generála Svobodu.
Ako informoval minister Érsek, bez komplikácií je aj výstavba diaľničného úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh. Do súťaže sa pripravuje druhý úsek severného obchvatu R4 v plnom profile.
„Kým nebude hotový celý úsek rýchlostnej cesty R4 až po Kapušany, pomôžu dopravu v meste zlepšiť aj tieto opatrenia na už existujúcej ceste. Ak sa toto celé zrealizuje, a nikde nemáme hlásené meškania, tak Prešov bude mať to, čo ako veľkomesto na Slovensku potrebuje,“ dodal minister.