Urovnanie sporu so zhotoviteľom úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová pri Ružomberku odvrátilo hrozbu jeho odchodu zo stavby, čo by ako v prípade diaľničnej stavby s tunelom Višňové ešte viac oddialilo jej dokončenie.
Štátny tajomník Ministerstva dopravy SR Jaroslav Kmeť (nom. Sme rodina) to považuje za najdôležitejší moment vo výstavbe dopravnej infraštruktúry v minulom roku. „Všetko sa, našťastie, podarilo vyriešiť, na stavbe sa ďalej pracuje,“ povedal v rozhovore pre agentúru SITA a portál SITA Doprava s tým, že na liptovskom diaľničnom úseku sa následne podarilo preraziť tunel Čebrať. „Na toto sa čakalo dlhých osem rokov a sprevádzali to mnohé komplikácie,“ pripomenul rezortný štátny tajomník.
Pri Ružomberku prerazili diaľničný tunel Čebrať, trvalo to osem rokov (video+foto)
Preprojektovanie trasy s dlhším tunelom Čebrať
Oproti pôvodným plánom sa predĺžila o niekoľko rokov nielen výstavba D1 Hubová – Ivachnová, ale aj D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové.
Kmeť: Doprava na D1 bude odklonená, na motoristov čakajú rozsiahle obmedzenia (rozhovor)
Dôvodom meškania s dokončením prvého úseku zatiaľ o päť a pol roka bolo preprojektovanie trasy s dlhším tunelom Čebrať pre zosuv pôdy a druhý úsek má nateraz trojročné oneskorenie pre nevyhnutnú výmenu pôvodného zhotoviteľa za nového.
„Momentálne pri oboch úsekoch platí dokončenie v druhej polovici roka 2024. V prípade akéhokoľvek posunu nás budú zhotovitelia informovať. Nateraz ale počítame s týmto termínom,“ potvrdil Kmeť.
Dokončenie úseku D1 s tunelom Višňové
Dokončenie a sprevádzkovanie úseku D1 s tunelom Višňové v budúcom roku môže ohroziť predlžovanie súvisiaceho samostatného tendra na dodanie technologického vybavenia pre tunel a informačného systému pre diaľničný úsek. Táto zákazka je plánovaná na dva roky, pričom opäť je predĺžená lehota na predkladanie a otváranie ponúk.
Kedy dokončia D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové? Minister Doležal dementoval medializované informácie
„Predĺženie termínu na predkladanie ponúk je na Slovensku štandardom. Vyplýva to z toho, že uchádzači majú v procese verejného obstarávania možnosť klásť otázky a žiadať o doplňujúce informácie. Prípadne úpravu niektorých podmienok, čo tento proces predlžuje,“ dodal štátny tajomník ministerstva dopravy Jaroslav Kmeť.