Železničná doprava medzi Strážskym a Michalovcami je od 13. do 17. septembra obmedzená pre rekonštrukčné práce.
Náhradná autobusová doprava
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zaviedla za dotknuté vlaky na niekoľko hodín denne náhradnú autobusovú dopravu. Ako národný dopravca informoval, výluka na spomínanom traťovom úseku sa v stredu a vo štvrtok týka piatich a od piatka do nedele štyroch vlakov v rozmedzí zhruba troch hodín.
Modernizácia železnice v úseku Poprad - Lučivná potrvá až do decembra, obnova trate bude stáť 137 miliónov eur
Práce na infraštruktúre medzi Strážskym a Michalovcami podľa železničiarov v týchto dňoch trvajú v čase od 10:30 do 15:30. Cestujúci môžu miesto vlakov využiť náhradné autobusy na trase Strážske – Pusté Čemerné – Nacina Ves – Petrovce nad Laborcom – Michalovce a opačne. „V prípade väčšieho meškania nie je zaručené čakanie prípojných vlakov,“ tradične upozornila ZSSK.
Obmedzenia v Michalovciach a Humennom
Úsek Michalovce – Strážske je dlhý 15 kilometrov, je súčasťou trate naprieč Zemplínom Michaľany – Trebišov – Bánovce nad Ondavou – Michalovce – Strážske – Humenné – Medzilaborce mesto v dĺžke 107 kilometrov. V rámci tejto trate na úseku Bánovce nad Ondavou – Humenné trvá elektrifikácia.
Železničnú dopravu na úseku medzi Levicami a Podhájskou čakajú rekonštrukčné práce, viaceré vlaky nahradia autobusy
Železničiari informovali aj o obmedzení na úseku Humenné – Dlhé nad Cirochou a späť od 13. do 14. septembra. Vzťahuje sa na šesť vlakov na linke Humenné – Stakčín.
Deväťhodinové obmedzenia
Autobusy idú za vlaky od stanice v Humennom cez Hažín nad Cirochou, Kamenicu nad Cirochou, rázcestie pri Modre nad Cirochou k stanici v Dlhom nad Cirochou a späť. Úsek Humenné – Dlhé nad Cirochou má 12 kilometrov, trať Humenné – Stakčín je dlhá 27 kilometrov.
Železnice upozorňujú na výluky v okolí Prešova a Košíc, dôvodom sú rekonštrukčné práce
Železničná doprava bola v stredu obmedzená v okolí Košíc viac ako deväť hodín. ZSSK nasadila autobusy medzi Košicami a Moldavou nad Bodvou za osem rýchlikov na trase Košice – Zvolen a na úseku Veľká Ida – Moldava nad Bodvou mesto a späť za desať osobných vlakov.