Na železničnej trati Šurany – Levice budú približne štyri mesiace prebiehať rekonštrukčné práce

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
ZSSK, vlak, vlaky, trať
Foto: ilustračné, www.facebook.com

Na trati Šurany – Levice bude od 1. júna do 18. októbra nepretržitá výluka z dôvodu rekonštrukcie železničnej trate. Informoval o tom hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč.

Výluka si vyžiada rozsiahle zmeny vo vedení vlakov diaľkovej aj regionálnej dopravy a zavedení samostatnej náhradnej autobusovej dopravy (NAD) na úseku Nová Baňa – Šaľa a Šurany – Levice.

Dlhodobé obmedzenia

Aktuálne sa na plánovanom rekonštruovanom úseku trate, úsek Úľany nad Žitavou – Hul, úsek Beša – Horný Pial, ktorý má 7,8 km, jazdí dlhodobo obmedzenou traťovou rýchlosťou, maximálne však do 50 km/hod.

Podľa Kováča ukončením rekonštrukcie trate Šurany – Levice sa na tomto úseku skvalitní infraštruktúra, ktorá pomôže k plynulejšej vlakovej doprave na južnej trase. Cestujúcim sa za vzniknuté nepríjemnosti ospravedlnil a prosí ich o trpezlivosť.

Odstránia poruchy

Hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ria Feik Achbergerová ozrejmila, že stavbou odstránia poruchy na infraštruktúre, ktoré vznikajú z dôvodu nestability svahu.

Opravíme 4 106,87 metrov koľajového zvršku a celkovo vymeníme takmer 800 metrov kompletne zosunutých úsekov, ktoré v niektorých miestach dosahujú až desať metrov do výšky,“ konkretizovala.

Ako ďalej vysvetlila, železničná trať Hul – Úľany nad Žitavou v dotknutom území preklenuje pôvodné nivy vodných tokov Žitava, Liska a Chrenovka, ktoré tu meandrovali a preplietali sa.

Križuje vodný tok

Po ich regulácii v roku 1959 a premiestnení do umelých kanálov trať križuje vodný tok zregulovanej Žitavy oceľovým priehradovým mostom.

Feik Achbergerová podotkla, že pôvodný most bol prestavaný na most s priebežným štrkovým lôžkom, nové podvalové podložie a nadvýšenie násypu v upravovaných úsekoch nevyhovuje súčasným podmienkam a dochádza k jeho deformácii. Rekonštrukciou plánujú odstrániť prechodné obmedzenie traťovej rýchlosti.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ria Feik AchbergerováTomáš Kováč
Firmy a inštitúcie ŽSR Železnice Slovenskej republiky