Na trati Šurany – Levice bude od 1. júna do 18. októbra nepretržitá výluka z dôvodu rekonštrukcie železničnej trate. Informoval o tom hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč.
Výluka si vyžiada rozsiahle zmeny vo vedení vlakov diaľkovej aj regionálnej dopravy a zavedení samostatnej náhradnej autobusovej dopravy (NAD) na úseku Nová Baňa – Šaľa a Šurany – Levice.
Dlhodobé obmedzenia
Aktuálne sa na plánovanom rekonštruovanom úseku trate, úsek Úľany nad Žitavou – Hul, úsek Beša – Horný Pial, ktorý má 7,8 km, jazdí dlhodobo obmedzenou traťovou rýchlosťou, maximálne však do 50 km/hod.
Podľa Kováča ukončením rekonštrukcie trate Šurany – Levice sa na tomto úseku skvalitní infraštruktúra, ktorá pomôže k plynulejšej vlakovej doprave na južnej trase. Cestujúcim sa za vzniknuté nepríjemnosti ospravedlnil a prosí ich o trpezlivosť.
Odstránia poruchy
Hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ria Feik Achbergerová ozrejmila, že stavbou odstránia poruchy na infraštruktúre, ktoré vznikajú z dôvodu nestability svahu.
„Opravíme 4 106,87 metrov koľajového zvršku a celkovo vymeníme takmer 800 metrov kompletne zosunutých úsekov, ktoré v niektorých miestach dosahujú až desať metrov do výšky,“ konkretizovala.
Ako ďalej vysvetlila, železničná trať Hul – Úľany nad Žitavou v dotknutom území preklenuje pôvodné nivy vodných tokov Žitava, Liska a Chrenovka, ktoré tu meandrovali a preplietali sa.
Križuje vodný tok
Po ich regulácii v roku 1959 a premiestnení do umelých kanálov trať križuje vodný tok zregulovanej Žitavy oceľovým priehradovým mostom.
Feik Achbergerová podotkla, že pôvodný most bol prestavaný na most s priebežným štrkovým lôžkom, nové podvalové podložie a nadvýšenie násypu v upravovaných úsekoch nevyhovuje súčasným podmienkam a dochádza k jeho deformácii. Rekonštrukciou plánujú odstrániť prechodné obmedzenie traťovej rýchlosti.