Národná diaľničná spoločnosť opakovane vyzvala koncesionára projektu D4 a R7 Zero Bypass Limited, aby upravil informačné tabule k stavbe D4 a R7. Koncesionár na nich omylom ako stavebníka uvádza NDS.
Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) nie je stavebníkom úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy v rámci PPP projektu. Stavebníkom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR, upozornila NDS.
Diaľničná spoločnosť zároveň opakovane vyzvala koncesionára projektu D4 a R7 Zero Bypass Limited, aby upravil informačné tabule k stavbe D4 a R7.
„Na tabuliach koncesionár omylom ako stavebníka uvádza Národnú diaľničnú spoločnosť. NDS na chybu koncesionára opakovane upozorňuje a žiada nápravu,“ informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová v tlačovej správe.
„Keďže stavba D4/R7 sa realizuje prostredníctvom PPP projektu, projekčné práce, kompletnú realizáciu, financovanie ako aj prevádzku a údržbu projektu zabezpečuje koncesionár – konzorcium Zero Bypass Limited (Obchvat nula),“ uviedla Michalová.
Stavebníkom je štát
Konzorcium tvoria spoločnosti Cintra, Macquarie Capital a Porr AG. Po oficiálnom odovzdaní stavby verejnosti bude nasledovať tridsaťročná koncesia s prevádzkou a údržbou úsekov D4 a R7.
Zhotoviteľom projektu a hlavným dodávateľom koncesionára je spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o. Ide o konzorcium španielskej spoločnosti Ferrovial Agroman a rakúskej firmy Porr Bau.
Stavebníkom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Slovenská republika uzavrela s koncesionárom v roku 2016 koncesnú zmluvu – dohodu o obchodných podmienkach v súvislosti s výstavbou, prevádzkou a údržbou D4/R7.
Projekt zahŕňa stavbu juhovýchodného obchvatu Bratislavy na D4 medzi Jarovcami a Račou v dĺžke 27 kilometrov a úsekov R7 medzi Bratislavou, Prievozom a Holicami v dĺžke 32 km.