Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vykonáva pravidelné obhliadky mostov vo svojom majetku a plánuje opravy podľa zistených porúch, ktoré sa začnú od 26. apríla. V križovatke Beluša na D1 budú diaľničiari vymieňať mostné závery.
Štvrtý aprílový víkend sa začnú stavebné práce v úseku mosta nad potokom Slaná voda na D1 (km 155,900 – 156,500) na vetve v križovatke Beluša v smere na Púchov. Bude sa meniť dvojica mostných záverov, čo potrvá necelé dva mesiace.
Životnosť mosta sa predĺži
Mostné závery sa nachádzajú na začiatku a na konci mosta a patria medzi najdôležitejšie súčasti mostných objektov. Vďaka ich výmene sa predĺži aj životnosť mosta.
„Životnosť mostného záveru závisí hlavne od intenzity dopravy a od vlastností priľahlej časti vozovky. Ak sa pred mostným záverom nachádzajú nerovnosti, mostný záver je viac namáhaný,“ uviedol Rastislav Droppa, podpredseda predstavenstva a riaditeľ prevádzkového úseku NDS.
NDS pokračuje v skvalitňovaní vozovky diaľnice D1 pri Považskej Bystrici, práce rozdelí do viacerých etáp
Práce sa budú realizovať za živej premávky, preto je nutné ich naplánovať tak, aby čo najmenej ovplyvňovali plynulosť dopravy. V prvej etape bude uzavretá pravá polovica mosta v smere na Púchov, v druhej etape bude uzavretá ľavá polovica mosta tiež v smere na Púchov. Doprava bude vedená striedavo vždy v jednom jazdnom pruhu popri pracovisku. Miesto bude vyznačené dočasnými dopravnými značkami.
Oprava sa chystá aj v Košiciach
V Košiciach sa chystá oprava dvoch mostných záverov na moste na ceste I/16 nad železničnou traťou, ktorá potrvá mesiac. Opravy začnú posledný aprílový víkend (26.4.) a budú prebiehať v dvoch etapách.
Diaľnicu D1 v smere z Bratislavy čaká ďalšia etapa rekonštrukcie, práce si vyžiadajú dve víkendové uzávierky
V prvej etape sa budú práce realizovať v dvoch jazdných pruhoch v smere do Prešova, v druhej etape v smere do Rožňavy. Doprava bude vedená obojsmerne vo voľných jazdných pruhoch. Mostné závery, ktoré sa nachádzajú na začiatku a na konci mosta, sú kľúčové pre premostenie dilatačnej medzery medzi nosnou konštrukciou a mostnou oporou.