Inžinierske združenie na čele so spoločnosťou Bung Slovensko bude vykonávať stavebnotechnický dozor na stavbe diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka za 5,21 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vybrala stavebnotechnický dozor pre rozostavanú stavbu diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Tieto služby bude do skončenia výstavby diaľničného úseku južne od Žiliny poskytovať inžinierske združenie na čele so spoločnosťou Bung Slovensko, s. r. o., za zmluvnú cenu 5,21 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (6,25 mil. eur vrátane dane). Vyplýva to z výsledku užšej súťaže, vyhlásenej ešte v júli minulého roka.
Ďalšími členmi úspešného uchádzača sú firmy AE Dozoring, s. r. o. a Infram SK, s. r. o. Predpokladaná cena za činnosť stavebnotechnického dozoru pre D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka bola 5,85 mil. eur bez dane (7,02 mil. eur vrátane dane). Na základe oznámenia o výsledku verejného obstarávania diaľničiari prijali dve ponuky, v dokumentoch zákazky nie sú informácie o tom, kto predložil ďalšiu ponuku.
Úsek D1 južne od Žiliny je rozostavaný už tretí rok
Výstavba úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka v dĺžke vyše 11 kilometrov trvá od začiatku roka 2014. Stavebné združenie Ovčiarsko v zložení Doprastav, a. s. (vedúci člen), Strabag, s. r. o., Váhostav – SK, a. s. a Metrostav, a. s. Praha sa zaviazalo postaviť diaľnicu za zmluvnú cenu 427,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (512,64 mil. eur vrátane dane).
Stavbu mali podľa zmluvy z decembra 2013 ukončiť v januári 2018, združenie si však uplatnilo nárok na predĺženie zmluvnej lehoty výstavby o deväť mesiacov na október 2018. NDS rokuje so zhotoviteľom o predĺžení výstavby diaľnice. Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie – prvá fáza v rámci Operačného programu Doprava 2007 – 2013 a druhá z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020.
Stavba úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, ktorej súčasťou budú tunely Ovčiarsko a Žilina, je podľa NDS mimoriadne špecifická z hľadiska geologických podmienok. Na stavbe bolo identifikovaných niekoľko zosuvných miest, ktoré bolo potrebné odstrániť. Zároveň sa uskutočnili odvodňovacie vrty na zníženie hladiny podzemnej vody.