Ministerstvo dopravy v spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou následne prijme finálne rozhodnutie, ktoré zabezpečí najlepšiu dopravu na tomto území. Občianske združenie Triblavina zorganizovalo pri ministerstve dopravy zhromaždenie za výstavbu križovatky Triblavina a rozšírenie diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou podľa pôvodných plánov.
Stanovisko odborníkov k novému technickému riešeniu križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava – Senec by malo byť známe v stredu popoludní. „Ministerstvo dopravy v spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou, a. s. (NDS) následne prijme finálne rozhodnutie, ktoré zabezpečí najlepšiu dopravu na tomto území,“ informovalo v utorok agentúru SITA oddelenie pre komunikáciu s médiami a verejnosťou na Ministerstve dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Odborníci prehodnocujú technické riešenie križovatky Triblavina
Pracovná skupina zložená z odborníkov v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva prehodnocuje technické riešenie križovatky Triblavina a pripravuje odborné stanovisko. Táto skupina má navrhnúť technický a časový postup, ktorý bude koordinovaný s výstavbou križovatky D1/D4 a komplexné riešenie, ktoré uspokojí dopravné potreby v tejto lokalite.
„V tomto momente to nehodnotím, ale budem sa držať názorov odborníkov, čo je pre nás dobré. NDS nemá navyše peniaze, aby investovala do infraštruktúry obcí a ostatného, čo s tým súvisí,“ povedal minister dopravy Árpád Érsek v pondelok v Šamoríne počas oficiálneho začatia výstavby úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 pri Bratislave v rámci projektu verejno-súkromného partnerstva.
Aktivisti: Navrhované zmeny bez kolektorov sú v rozpore so zákonom a územným plánom
Občianske združenie (OZ) Triblavina zorganizovalo v utorok popoludní pri ministerstve dopravy zhromaždenie za výstavbu križovatky Triblavina a rozšírenie diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou podľa pôvodných plánov, teda s troma pruhmi a dvoma súbežnými kolektormi v každom smere. Aktivisti tvrdia, že navrhované zmeny bez kolektorov sú v rozpore so zákonom a územným plánom, slúžia developerom, a nie obyvateľom okolitých obcí.
„Akíkoľvek odborníci to môžu prehodnocovať, dodržiavať zákon sa musí v prvom rade a ministerstvo dopravy ako garant stavebného zákona by ho malo dodržiavať,“ povedal pre agentúru SITA v súvislosti s prehodnocovaním technického riešenia križovatky Triblavina predseda OZ Triblavina, odborník na dopravu Milan Grožaj. „Keď odborníci povedia, že je iné riešenie, ako hovorili od roku 2008, nech sa dá na stôl a nech sa zmení územný plán Bratislavského samosprávneho kraja,“ zdôraznil Grožaj s tým, že to musí byť podľa zákona.
Na zhromaždení sa okrem aktivistov zúčastnilo približne vyše päťdesiat ľudí. Viac ako desať členov OZ Triblavina malo na sebe žlté tričká s nápisom „Za lepšiu dopravu“. Akciu zorganizovali z dôvodu, že ich súčasný minister dopravy napriek žiadosti doteraz neprijal. „Radi by sme sa s ním stretli a vysvetlili mu, čo nás vedie k tejto činnosti. Dodnes žiadna reakcia na to nebola, tak sme sa rozhodli, že sa postavíme pred ministerstvo a pozveme ho na toto zhromaždenie,“ povedal Grožaj. Myslí si, že ministerstvo neberie ich aktivity vážne, preto chcú na tieto problémy naďalej upozorňovať a ísť aj do súdnych sporov.