Nová autobusová linka medzi Petržalkou a Mlynskými nivami premáva od mája a počas troch mesiacov testovali, koľko ľudí ju využíva
BRATISLAVA 30. augusta (SITA) – O tom, či novú linku 97 mestskej hromadnej dopravy v hlavnom meste SR Bratislave zrušia alebo ostane naďalej premávať rozhodne bratislavské mestské zastupiteľstvo na septembrovom zasadnutí. Pre agentúru SITA to uviedol Marek Papajčík z tlačového oddelenia bratislavského magistrátu.
Nová linka medzi bratislavskou Petržalkou a Mlynskými nivami premáva v Bratislave od mája a počas troch mesiacov testovali, koľko ľudí ju využíva. Trojmesačné testovacie obdobie autobusovej linky 97 sa skončilo 31. júla, až do rozhodnutia linka naďalej premáva. „O zavedení skúšobnej linky 97 rozhodlo mestské zastupiteľstvo, preto aj o jej zrušení bude rozhodovať mestské zastupiteľstvo,“ poznamenal Papajčík.
Linku zaviedli po petícii, jej vyťaženosť je nízka
Dopravný podnik Bratislava (DPB) v polovici júla v stanovisku pre agentúru SITA uviedol, že priemerná vyťaženosť novej autobusovej linky číslo 97 pre dopravnú väzbu Farského – centrum mesta je dlhodobo pod päť percent. Hromadnú dopravu v hlavnom meste financujú z mestského rozpočtu a mesto Bratislava je 100-percentným akcionárom Dopravného podniku Bratislava.
Hlavné mesto zavedením novej autobusovej linky vyšlo v ústrety petícii Petržalčanov, ktorí žiadali o obnovenie pôvodnej trasy linky číslo 95 až na Šafárikovo námestie. Keďže táto možnosť sa pre čerpanie eurofondov na prvú etapu električkovej trate do Petržalky nedala uskutočniť, mesto skúšobne spustilo túto alternatívu.
Nový spoj prepája Petržalku s autobusovou stanicou
Linka číslo 97 v súčasnosti spája najväčšiu bratislavskú mestskú časť s autobusovou stanicou. Zároveň je aj prepojením Petržalky s centrom mesta, keďže Mlynské nivy sú na jeho východnom okraji. Nová linka číslo 97 jazdí z petržalskej Vyšehradskej ulice, až po zastávku Farského na Bosákovej ulici má rovnaké zastávky ako linka číslo 95.
Od Farského pokračuje cez Bosákovu, Most Apollo, Košickú a Mlynské nivy na autobusovú stanicu. Naspäť jazdí cez Dostojevského rad, Landererovu, Most Apollo, Einsteinovu a Jantárovú cestu.
„Chceme Petržalčanom vyhovieť a pokúsili sme sa nájsť riešenie, ktoré by dočasne vyriešilo problém a zároveň by neznamenalo riziko pre záväzky mesta, ktoré súvisia s využitím eurofondov na uskutočnenie prvej i druhej etapy električky do Petržalky,“ vysvetlil pred spustením novej linky primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.