OĽaNO je sklamané z pôsobenia ministra dopravy a výstavby

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ján Marosz
Foto: SITA/Robert Tappert.

Poslanec Ján Marosz v rozprave k odvolávaniu ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka povedal, že neplní to, k čomu sa zaviazala vláda vo svojom programovom vyhlásení.

Hnutie OĽaNO je veľmi sklamané z činnosti ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka (Most-Híd). Poslanec Ján Marosz za uvedené hnutie v piatkovej rozprave na mimoriadnej 44. schôdzi Národnej rady SR k odvolávaniu šéfa rezortu dopravy povedal, že minister neplní to, k čomu sa zaviazala vláda vo svojom programovom vyhlásení.

„Diaľnice stoja a vlaky horia. Toto je, pán minister, vaša vizitka. Nie ste zlý človek, ale táto krajina potrebuje napredovať,“ povedal Marosz s tým, že „doprava zamrzla v roku 2016“. Poslanec pripomenul, že už vlani upozorňovali na nespoľahlivé vlaky opravované vo Vrútkach, ktoré sú napriek novote často pokazené a železnice nakupujú ďalšie.

Vlaky
Foto: slovakrail.sk. Foto: slovakrail.sk.

Odstavené rušne

„Z 25 zmodernizovaných rušňov momentálne jazdí desať až jedenásť, ostatné sú odstavené v železničných dvoroch. Po vážnych problémoch s horiacimi alebo roztrhnutými vlakmi sme volali po lepšej údržbe vlakov a lepších manažéroch v štátnych železničných firmách,“ poznamenal Marosz.

Upozornil tiež na to, že počet zmeškaných alebo úplne odrieknutých vlakov sa výrazne zvyšuje, rastie množstvo rozbitých železničných tratí a plánovaná koordinácia vlakov a autobusov cez národnú dopravnú autoritu je v nedohľadne.

D1 s tunelom Višňové sa predraží a predlží

Za absolútne zlyhanie považuje OĽaNO zastavenie prác na stavbe úseku D1 s tunelom Višňové, ktorý mal byť hotový koncom tohto roku. „Práve pre neschopnosť posledných ministrov Smeru a Mostu sa stavba tohto úseku výrazne predraží a jej dokončenie sa oddiali minimálne o štyri roky,“ povedal Marosz.

OĽaNO poukázalo na problémy na tejto stavbe ešte vlani v novembri, keď odchádzali robotníci. „Tento stav bol iba vyvrcholením vašej trojročnej nečinnosti. Nožnice, čo malo byť urobené, a nebolo, sa začali otvárať už v roku 2015. Nič sa však nestalo a rezort dopravy pokračuje v trende všeobecného úpadku,“ tvrdí Marosz.

D1 - tunel Višňové
Prerazenie tunela Višňové meškalo zhruba trištvrte roka. Foto: NDS.

Žiadny nový úsek diaľnice

V roku 2018 nebol podľa poslanca dokončený ani rozostavaný jediný nový úsek diaľnice či rýchlostnej cesty. „Takýto stav sme tu naposledy mali v roku 1992,“ upozornil Marosz. Stav ciest prvej triedy a najmä mostov na nich sa podľa neho nelepší, skôr naopak.

Poslanec kritizoval aj situáciu na stavbe D4 a R7 pri Bratislave, kde sa majú diať nekalé veci pre podozrenie z navážania odpadkov na stavbu diaľnice, čo môže ohrozovať zdroje pitnej vody. Projekty sa podľa neho menia za pochodu tak, aby sa šetrilo bez ohľadu na životné prostredie.

Výstavba R7
Výstavba úseku R7. Foto: NasaDoprava.sk/Martin Benko.

Na národných dopravcov nie je dôvod

„Namiesto toho, aby ste sa sústredili na tieto najvážnejšie dopravné problémy, projektujete luxusné riešenia na podstatne menej frekventovaných cestných úsekoch väčšinou na juhu Slovenska, napríklad, obchvat Komárna,“ vyčítal Marosz ministrovi dopravy.

Kritizoval aj zámer na zriadenie národného leteckého a lodného dopravcu, čo si vysníval šéf SNS Andrej Danko. „Nemajú opodstatnenie, minimálne, kým nezachránime jediného národného dopravcu, a to je železničný,“ dodal Marosz.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie NR SR Národná rada Slovenskej republikyOĽaNO Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti