Počas 30-ročnej koncesnej lehoty sa bude musieť koncesionár starať o úseky D4 a R7

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Rýchlostná cesta R7, diaľnica D4
Foto: ilustračné, SITA/D4R7 Construction

Tridsaťročná koncesná lehota pre PPP projekt diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy začne podľa koncesnej zmluvy plynúť od 1. augusta tohto roka. „Počas tejto lehoty sa bude musieť koncesionár o tieto úseky starať,“ potvrdil v rozhovore pre agentúru SITA štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR (MDV) Jaroslav Kmeť.

Motoristi môžu od nedele 19. júla využívať zatiaľ časť úsekov R7 na trase Ketelec – Dunajská Lužná – Holice a D4 Ketelec – Rovinka v celkovej dĺžke takmer 30 kilometrov. Pôvodne mali byť hotové na jar tohto roka. „Ide približne o polovicu tohto PPP projektu,“ uviedol Kmeť.

Všetky úseky D4 a R7 po dokončení budú mať dĺžku 59 kilometrov, vo výstavbe sú ešte úseky D4 Bratislava, Jarovce – Rusovce – Ketelec, Rovinka – Bratislava, Podunajské Biskupice – Ivanka, sever – Bratislava, Rača a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec. Tie mali byť dokončené pôvodne v októbri tohto roka, no niektoré z nich by mali dokončiť až v roku 2021.

Sporný materiál

Na časti D4 pri bratislavských Jarovciach, kde mal byť v násype použitý sporný materiál, bude podľa štátneho tajomníka nutné urobiť zrejme nejaké úpravy, ktoré navrhol zhotoviteľ D4R7 Construction, alebo koncesionár Zero Bypass Limited (Obchvat Nula).

„Náš špeciálny stavebný úrad čaká na doloženie potrebných dokumentov, potrebujeme stanovisko okresného úradu z odboru životného prostredia. V násype boli použité materiály, ktoré tam nemali byť, je to prakticky stavba, ktorá nie je v súlade so stavebným povolením,“ povedal Kmeť.

„Koncesionár musí doložiť všetky potrebné dokumenty na to, aby mohol špeciálny stavebný úrad vo veci konať. Pokiaľ tieto dokumenty budú k dispozícii, bude môcť začať konanie o dodatočnom povolení stavby v zmysle stavebného zákona,“ podotkol.

Prepojenie križovatky

Koncesionár, resp. zhotoviteľ plánuje ešte v tomto roku odovzdať do užívania nadväzujúce úseky D4 od Rovinky po križovatku Ivanka, západ, prípadne aj úsek D4 Bratislava, Rača – Čierna Voda. Ostatné úseky D4 Bratislava, Jarovce – Ketelec, vrátane dunajského súmostia, a R7 s napojením na D1 v križovatke Prievoz by mali byť otvorené predbežne budúci rok.

Prepojenie križovatky budúcej D4 a súčasnej D1 je rozdelené do niekoľkých fáz. Časť D1 budú pritom dvíhať ponad D4. „Tento rok sa bude budovať most na D1 v mieste križovania s D4. Ide o unikátnu stavebnú technológiu v podmienkach SR v tom, že zasunutie tohto rámového mosta bude za plnej premávky na D1,“ povedal Kmeť. Motoristi musia v tejto spojitosti počítať s určitými dopravnými obmedzeniami, ktoré by podľa predpokladov mali trvať dva týždne.

„Ďalšie fázy prepojenia sa začnú realizovať následne budúci rok. Táto križovatka by mala byť dokončená do roku 2023, prípadne 2024,“ dodal pre agentúru SITA štátny tajomník rezortu dopravy Jaroslav Kmeť.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Jaroslav Kmeť
Firmy a inštitúcie D4R7 ConstructionMDV Ministerstvo dopravy a výstavby SR