Britský Úrad pre hospodársku súťaž a trhy (CMA) prešetruje, či letecké spoločnosti British Airways a Ryanair neporušili legislatívu na ochranu spotrebiteľov, keď odmietli poskytnúť refundáciu ľuďom, ktorí počas lockdownov „zo zákonných dôvodov nemohli použiť leteckú dopravu“.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
Úrad uviedol, že sa obáva, že firmy neponúknutím vrátenia peňazí zákazníkom dovolili, aby ich klienti „neférovo utrpeli stratu“. Informuje o tom portál news.sky.com.
Trestanie odvetvia na kolenách
Krok CMA vyvolal ostrú odpoveď zo strany leteckej spoločnosti British Airways, ktorá vládu obvinila zo snahy „ďalej trestať odvetvie, ktoré je na kolenách“.
Letná sezóna na bratislavskom letisku už bude rušnejšia ako vlani, cestujúci môžu využiť mnoho charterových letov
CMA sa síce obáva, že obe firmy porušili zákony na ochranu spotrebiteľov, ale zdôraznil, že v tejto etape sa nedá povedať, že to naozaj tak bolo. Dodal, že k takému záveru môže dospieť iba súd.
Mali ponúknuť späť peniaze
„Hoci chápeme, že letecké firmy mali počas pandémie ťažké časy, ľudia by nemali utrpieť finančnú stratu preto, že dodržiavali zákony,“ uviedol Andrea Coscelli, generálny riaditeľ britského Úradu pre hospodársku súťaž a trhy.
„Sme presvedčení, že ľuďom mali ich peniaze ponúknuť naspäť,“ dodal.