Kritický stav dopravnej infraštruktúry na Slovensku sa v stredu podľa Progresívneho Slovenska (PS) naplno prejavil v Poprade odtrhnutým nosníkom mosta. Na jeho stav upozorňovala poslankyňa Národnej rady Darina Luščíková podľa svojich slov kompetentné orgány niekoľko mesiacov, no havarijný stav mosta začali riešiť neskoro.
„Tento problém neprišiel náhle, bol to dôsledok roky neriešeného problému. Všetci v Poprade a aj okolí potrebujeme, aby sa premávka na moste obnovila čo najskôr. Rovnako to potrebujú ľudia na celom Slovensku, keďže most vedie ponad hlavný železničný ťah a ľudia čakajú na meškajúce vlaky,“ uviedla Luščíková.
Odborník PS na dopravu Martin Pekár pripomenul, že na Slovensku je zhruba 600 zanedbaných mostov, ktoré sa môžu kedykoľvek zrútiť. Ďalších 1400 mostov je v havarijnom stave a do dvoch rokov na tom budú rovnako. Vláda podľa neho infraštruktúru nepovažuje za prioritu.

Vlaky na trati Bratislava - Košice meškajú, dopravu pri Poprade prerušil prasknutý nosník mosta
„Inak by mosty neopierali o drevené podpery a nedegradovali do havarijného stavu. Namiesto strategického plánovania ale fungovala betónová politika bez vízie a údržby. Toto je výsledok ministra dopravy Jozefa Ráža a 14 rokov vlády Smeru,“ dodal Pekár.
Progresívne Slovensko žiada okamžité vyhodnotenie stavu všetkých podobných objektov v správe štátu, zrýchlené investície do opráv nebezpečných mostov a nastavenie mechanizmov, ktoré budú zlyhania včas identifikovať a riešiť, nie maskovať. „Toto nie je nehoda, ale výsledok rokov politickej nečinnosti. Ľudia v Poprade a na celom Slovensku potrebujú infraštruktúru 21. storočia, nie mosty, ktoré sa im rúcajú pred očami,“ uzavrela Luščíková.
Most na konci mesta neďaleko nemocnice, ktorý vedie v smere na Spišskú Novú Ves, postavili v roku 1968 a je dlhý viac ako 122 metrov. Dočasným podopretím, teda zasanovaním objektu mosta, chcela Slovenská správa ciest zvýšiť jeho maximálnu zaťažiteľnosť zo súčasných osem na 46 ton, poslúžiť mal aj pre prejazd dopravnej obsluhy a staveniskovej prepravy mechanizmov stavby „Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) – Krompachy“. Má ísť o dočasné riešenie do obdobia samotnej rekonštrukcie mosta. V noci počas prác na moste ponad železničnú trať praskol pri výmene jeden z nosníkov. Výluka na trati v úseku medzi Popradom a Spišskou Novou Vsou potrvá do piatkového večera. Po tom, ako železnice spojazdnia trakčné vedenie, premávka by mohla byť naplno spustená v sobotu ráno.