Práce na diaľničnom privádzači D3 Kysucké Nové Mesto finišujú, dopravy sa dotknú v minimálnej miere

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Privádzač D3, Kysucké Nové Mesto
Foto: FB, www.facebook.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Na stavbe privádzača k plánovanej diaľnici D3 z Kysuckého Nového Mesta aktuálne štartujú opravné práce na priľahlých komunikáciách, ktoré boli počas výstavby využívané. Stavbári položia nový asfaltový koberec na ceste prvej triedy I/11 medzi dokončovaným privádzačom a križovatkou Radoľa, na Radolskej križovatke a na ceste tretej triedy vrátane napojovacích vetiev.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v stredu informovala, že harmonogram prác je nastavený tak, aby sa dotkli dopravy len v najnižšej možnej miere. Opravy preto budú prebiehať počas najmenej vyťažených období týždňa, teda v nočných hodinách a cez víkendy. Napriek tomu motoristi musia rátať aj s nevyhnutnými, dočasnými obmedzeniami.

Začiatok opráv

Opravy štartujú už vo štvrtok 6. júna po 22:00. Prebehne frézovanie, teda odstránenie povrchu vozovky cesty I/11 v úseku od Skalky po Radolskú križovatku v jazdnom páse na Žilinu,“ priblížil hovorca NDS Tomáš Ferenčák.

Ďalšiu, piatkovú noc 7. júna, odstránia starý asfalt v druhom jazdnom páse, v smere na Čadcu. Počas tohto víkendu, 8. a 9. júna položia nový asfaltový koberec.

Práce začnú v sobotu aj nedeľu už po 4:00 ráno. Doprava bude počas prác operatívne riadená políciou priamo na mieste,“ upozornil hovorca diaľničiarov.

Pokračovanie prác

Práce sa znova začnú až ďalšiu sobotu 15. júna, kedy stavbári položia nový asfalt na samotnej Radolskej križovatke a ceste tretej triedy, vrátane napojovacích vetiev. Práce opäť začnú po 4:00 ráno.

Posledné opravné práce prebehnú v nedeľu 16. júna, kedy sa položí nový asfalt pri lokalite Skalka. Tieto práce však možno zrealizovať bez zásadných dopravných obmedzení,“ podotkol Tomáš Ferenčák.

Dostavba kysuckej D3

Privádzač vytvorí nový vstup do mesta, zjednoduší cestu do priemyselnej zóny a odbremení Kysucké Nové Mesto od nákladnej dopravy. Takmer 1,5-kilometrový úsek zároveň predstavuje významnú súčasť pripravovanej dostavby kysuckej D3. Tá je pre NDS spolu s dokončením privádzača Kysucké Nové Mesto jednou z najvyšších priorít.

Dobudovanie D3 neznamená len splnenie medzinárodných záväzkov. Dobudovanie je predovšetkým dlho očakávanou pomocou regiónu, ktorý trpí chronickými dopravnými problémami,“ dodal Tomáš Ferenčák.

Predprípravné procesy

NDS v zrýchlenom režime dokončila predprípravné procesy a koncom mája vyhlásila verejné obstarávanie na výstavbu prvého z troch chýbajúcich úsekov D3, a to na druhý profil úseku Oščadnica – Čadca, vrátane druhej rúry tunela Horelica. V dohľadnej dobe plánuje vyhlásiť tender aj na ďalšie dva úseky D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto – Oščadnica.

Stavba privádzača k D3 mešká, pôvodne mala byť dokončená koncom minulého roka. Zhotoviteľom stavby je spoločnosť Metrostav DS.

Pôvodná zmluvná cena prác takmer 13,7 milióna eur podľa údajov v Centrálnom registri zmlúv po úpravách vzrástla zatiaľ na viac ako 16 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty. Ak sa už nič nepredvídané nestane, privádzač by mal byť dokončený v tomto roku.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem
Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Tomáš Ferenčák
Firmy a inštitúcie Metrostav DSNárodná diaľničná spoločnosť