V poradí 77. železničný tunel na Slovensku otvorili pre cestujúcu verejnosť. Cestovanie sa na novej trase cez tunel Diel skráti o 4 minúty a od januára 2022 bude časová úspora ešte väčšia. Celý úsek modernizácie trate Púchov – Považská Teplá bude dokončený 15. decembra 2021.
Štátny tajomník ministerstva dopravy a výstavby Jaroslav Kmeť, generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila a predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký spoznali nový traťový úsek medzi stanicami Púchov a Považská Bystrica cez viadukt a tunel Diel. Poznať trať je dôležitým krokom pred spustením prevádzky.
Predvídať problémy
Pracovníci ŽSR, ZSSK a ostatných dopravcov musia byť schopní predvídať možné problémy na železničnej trati a vhodne reagovať v záujme bezpečnosti vlaku.
„Postupnou rekonštrukciou od Bratislavy po Košice robíme dopravu po koľajach rýchlejšou a ekologickejšou,“ vyhlásil štátny tajomník ministerstva dopravy Jaroslav Kmeť. Nová trasa traťového úseku vedie cez tunel Diel pomenovanom po blízkom vrchu.
Je jedným z dvoch tunelov, ktoré sa realizujú v rámci modernizácie železničnej trate v úseku Púchov – Považská Teplá. Trasa železničnej trate je situovaná do údolnej nivy rieky Váh, pričom prekážka úbočia vrchu Diel (asi 525 m. n. m.) sa prekonáva tunelom Diel. Výška nadložia dosahuje hodnoty od 4 m do 161 m.
Premostenie Váhu
Zaujímavé je aj premostenie Váhu v mieste Nosickej priehrady. Je jedným z najdlhších železničných mostov na Slovensku. Má dĺžku 653 metrov, šírku 16 metrov a bol navrhnutý ako dvojkoľajný s obojstrannými chodníkmi na pravej strane pre chodcov a cyklistov.
„Raritou je aj použitá technológia letmej betonáže a výsuvnej skruže, ktorou sa most budoval,“ konštatoval generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila.