Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., (ZSSK CARGO) jednoznačne vyvracia informácie o tom, že by odpredávala prekladisko v Čiernej nad Tisou spoločnosti Budamar Logistics, a. s., či inej spoločnosti.
Ako štátny nákladný vlakový dopravca potvrdil pre agentúru SITA, v Čiernej nad Tisou plánuje vykonať organizačné zmeny spojené s prechodom na moderné technológie prekládky.
Odpredaje neeviduje ani ŽSR
„Budeme prechádzať od zastaranej prekládky bagrami a rýpadlami a moderný spôsob prekládky pomocou automatizovaných prekládkových komplexov, tzv. výklopníkov, do ktorých sme v minulosti investovali veľké prostriedky v rámci našej dcérskej spoločnosti,“ uviedla riaditeľka kancelárie generálneho riaditeľa ZSSK CARGO Silvia Kuncová.
„Pomocou tejto technológie sme schopní prekladať sypké materiály ako železnú rudu alebo uhlie s tretinovými nákladmi a zároveň sme schopní udržať si cenovú konkurencieschopnosť oproti prekladiskám v Poľsku a Maďarsku,“ dodala Kuncová.
Minister Doležal vidí budúcnosť v koľajovej doprave, Vallo vyzdvihol prestupné terminály
Odpredaje so spoločnosťou Budamar Logistics na východe Slovenska neeviduje ani štátny operátor železničnej infraštruktúry.
„Spoločnosť Budamar funguje v režime nájomných zmlúv ŽSR a Budamar Logistics,“ priblížila pre agentúru SITA hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ria Feik Achbergerová.
Súkromno-štátna firma
Pracoviská v pohraničnej prekládkovej stanici Čierna nad Tisou prevádzkuje súkromno-štátna spoločnosť Bulk Transshipment Slovakia, a. s., (BTS) so sídlom v Čiernej nad Tisou.
Spoločnosť vznikla v roku 2007, na jej základnom imaní vo výške viac ako 16 miliónov eur má spoločnosť Budamar Logistics väčšinový podiel 60 % a ZSSK CARGO 40 %.
Agentúra SITA oslovila k téme aj Ministerstvo dopravy a výstavby SR a uvedené spoločnosti.