Rekonštrukcia železničného Bratislavského tunela č. 2 pri Hlavnej stanici bude stáť približne 4,9 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Je to o polovicu viac oproti pôvodnej predpokladanej cene stavebných prác vo výške 3,35 miliónov eur bez dane.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vybrali za zhotoviteľa spoločnosť TuCon, a. s., Žilina vo verejnom obstarávaní spomedzi štyroch uchádzačov a už s ňou aj uzavreli zmluvu o dielo, zverejnenú v centrálnom registri.
Zvýši sa plynulosť dopravy
Železničiari budú investíciu financovať zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Železnice preinvestujú viac ako 60 miliónov eur, stavbári začnú pracovať na modernizáciách či stavbách
Rekonštrukcia tunela je plánovaná na desať mesiacov od odovzdania staveniska. Jej cieľom je zvýšiť bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy, znížiť náklady na údržbu železničného zvršku a trakčného vedenia, ako aj predĺžiť životnosť tunela odstránením priesakov vody cez ostenie tunela. Verejné obstarávanie na rekonštrukciu tunela trvalo od júla minulého roka.
Lamačský tunel
Novší Bratislavský tunel č. 2, známy aj ako Lamačský, je dlhý zhruba 596 metrov. Razili ho v rokoch 1900 až 1902 anglickou metódou a elektrifikovali v roku 1969.
Železničná spoločnosť dá na trakčnú elektrinu takmer 50 miliónov eur, zhruba o 60 percent viac než vlani
Starší Bratislavský tunel č. 1 je dlhý 592,5 metra, stavali ho v rokoch 1844 až 1848 v rámci výstavby trate Bratislava – Viedeň ako prvý železničný tunel na území Slovenska a vo vtedajšom Uhorsku. Tento tunel elektrifikovali v roku 1967.