Rok 2024 sa niesol v znamení reštartu dopravných investícií, významný bol aj pre opätovné využívanie opravných eurofondov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Denisa Zilakova.jpg
Foto: FB, www.facebook.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Ministerstvo dopravy SR je lídrom v čerpaní európskych prostriedkov Programu Slovensko. Našim dopravným spoločnostiam sme vyplatili 211 mil. eur, zakontrahovali sme projekty vo výške 1,15 mld eu, pričom vyhlásené výzvy máme v hodnote 2,3 mld. eur. Informovala o tom štátna tajomníčka ministerstva Denisa Žiláková.

Kľúčové úseky

Ako zhodnotila, rezort pripravil Zákon o strategických investíciach, vďaka ktorému sa akceleruje príprava kľúčových úsekov dopravnej infraštruktúry. Po rokoch sa obnovili práce na železničnom úseku Devínska Nová Ves – Kúty, čo bude prvá trať s rýchlosťou 200 km/hod.

Pokračuje sa v modernizácii železničného uzla v Žiline, ktorý je v súčasnosti najväčšou dopravnou stavbou na Slovensku.

„Úspešne zachraňujeme peniaze z Plánu obnovy a odolnosti – vyhlásili sme osem verejných obstarávaní a v týchto dňoch sa podpisujú zmluvy o dielo. Ide o modernizácie úsekov Fiľakovo – Holiša, Veľký Horeš – Streda nad Bodrogom, Telgárt – Červená Skala, Nižná Myšľa – Ruskov, Bratislava Nové Mesto – Bratislava ústredná nákladná stanica, Šelpice – Boleráz, Kalná nad Hronom – Kozárovce a zvýšenie kapacity na trati Bratislava, Rača – Leopoldov,“ informovala Žiláková.

Modernizácia infraštruktúry

Z Plánu obnovy bude v roku 2025 vyrobených 10 elektrických vlakov pre Železničnú spoločnosť Slovensko a 10 električiek pre Dopravný podnik v Bratislave. Do užívania boli dané nové dvojposchodové vlakové súpravy KISS, ktoré jazdia medzi Bratislavou a Novými Zámkami resp. Trenčínom.

V pláne je modernizácia infraštruktúry na prekladisku Čierna nad Tisou, pokračuje sa vo výstavbe Stredísk technicko-hygienickej údržby pre naše vlaky v Košiciach a v Žiline a zavádzajú sa európske štandardy bezpečnosti ETCS a ERTMS na našich železniciach.

Prostriedky zo špeciálneho grantu CEF

Ministerstvo dopravy ďalej získalo prostriedky zo špeciálneho grantu CEF na dôležitý úsek R4 Prešov, severný obchvat, II. etapa. Národná diaľničná spoločnosť vyhlásila verejné obstarávania na zostávajúce tri úseky diaľnice D3 na Kysuciach, D1 Turany – Hubová, ako aj privádzač D1 medzi Žilinou a Rajeckou dolinou.

Ako ďalej vyzdvihla Žiláková, tunel Višňové má konečne jasný termín ukončenia a bola zavedená nová vlaková linka Kyjev – Košice, aby sme pomohli ukrajinským občanom sa dostať do zvyšku Európy.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Denisa Žiláková
Firmy a inštitúcie DPB Dopravný podnik BratislavaMinisterstvo dopravyNárodná diaľničná spoločnosťZSSK Železničná spoločnosť Slovensko