Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v spolupráci so zhotoviteľom obchvatu Tvrdošína aktuálne rieši úpravu technológie výstavby niektorých častí úseku rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín – Nižná.
Geologické pomery
Ako informovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková, dôvodom sú zistené zložitejšie geologické pomery horninového masívu.
Na niektorých častiach úseku sa vyskytli horniny vyššej triedy ťažiteľnosti v porovnaní s predpokladmi z projektovej dokumentácie.
„Preto je zo stavebného hľadiska potrebné zmeniť technológiu a pri odťažovaní horniny bude potrebné použitie vrtno-trhacích prác. Na časti úseku takisto vznikla potreba realizovať pyrotechnický prieskum pred začatím prác a prekladaním plynovodov,“ uviedla Žgravčáková.
Diaľničiari spolu s Doležalom nepotvrdili omeškanie úseku R3 Tvrdošín - Nižná a termín dokončenia platí
Výstavba obchvatu
Doplnila, že preložky plynu a zmena technológie v súvislosti s tvrdšou horninou budú mať vplyv na konečnú cenu diela, ale aj na posunutie termínu ukončenia výstavby úseku, predbežne do jesene 2023.
Výstavba 5,6 kilometra dlhého obchvatu Tvrdošína začala v marci 2021. Úsek odľahčí mesto Tvrdošín od tranzitnej dopravy a zvýši aj bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Motoristom prinesie skrátenie času jazdy a úsporu pohonných látok.
Aktuálna zmluvná hodnota prác je 62 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty. Zhotoviteľom je združenie spoločností Hochtief SK, s.r.o., Porr s.r.o., a Hydroekol Dolný Kubín, spol. s r.o. NDS financuje stavbu zo štátneho rozpočtu.