Finančné prostriedky by išli na rekonštrukicu krajských ciest druhej a tretej triedy a miestnych komunikácií, ako aj na štátne cesty prvej triedy.
Samosprávne kraje navrhujú vznik Fondu rozvoja cestnej infraštruktúry. Finančné prostriedky by išli na rekonštrukciu krajských ciest druhej a tretej triedy a miestnych komunikácií, ako aj na štátne cesty prvej triedy.
Zástupcovia Združenia samosprávnych krajov – SK8 rokovali v Topoľčiankach (okres Zlaté Moravce) o návrhoch na systematické financovanie budovania a modernizácie cestnej infraštruktúry v krajoch. Informoval o tom v stredu Trnavský samosprávny kraj, ktorého predseda Jozef Viskupič je zároveň predsedom SK8.
Aj o integrácii verejnej dopravy
„Chceme diskutovať s vládou o tom, že by bol vytvorený Fond rozvoja cestnej infraštruktúry, ktorý by každoročne prispieval na financovanie rekonštrukcií ciest II. a III. triedy a miestnych komunikácií a vo zvýšenej miere by zabezpečil aj rekonštrukciu ciest I. triedy,“ povedal predseda SK8 Jozef Viskupič.
Témou rokovania bola tiež integrácia verejnej dopravy a problematika modernizácie železničnej infraštruktúry v regiónoch. SK8 chce poskytnúť obyvateľom krajov efektívnu verejnú dopravu, kde nebudú súbežne jazdiť poloprázdne vlaky a autobusy, a práve táto doprava bude atraktívnou alternatívou osobnej automobilovej doprave.
Zlepšiť čerpanie eurofondov
„Chceme zároveň zlepšiť situáciu v čerpaní eurofondov a aktívne vstupovať do prípravy ďalšieho programového obdobia na roky 2021 – 2027,“ uviedol Viskupič.
Po piatich rokoch aktuálneho programového obdobia 2014 – 2020 dosiahlo čerpanie v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu k 31. decembru 2018 úroveň 12,10 %. SK8 má návrhy, o ktorých chce diskutovať s Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, ako riadiacim orgánom uvedeného operačného programu, a hľadať efektívne riešenia.