Výstavba prvej etapy rýchlostnej cesty R4 Prešov – severný obchvat napreduje. Ako informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková, v nasledujúcom období diaľničiari položia asfaltové vrstvy na mostných objektoch a na vozovke.
Konečné terénne úpravy
V tuneli Bikoš pokračuje realizácia technologického vybavenia a posledné dokončovacie práce na konečných terénnych úpravách na oboch portáloch tunela. „V rámci výstavby prešovského obchvatu sa nám podarilo splniť všetky vopred stanovené míľniky načas,“ uviedla Žgravčáková.
Diaľničiari začali tender na dokumentáciu pre územné rozhodnutie na R4 pri hranici s Poľskom
Dodala, že v tuneli Bikoš sa v súčasnosti okrem dokončovania technológie montuje osvetlenie, inštalujú sa káble. Tuneloví špecialisti už dokončili montáž ventilátorov. „Čo sa týka mostov, tam sa realizujú nosné konštrukcie, rímsy, montujú sa zvodidlá a zábradlie. Nosné konštrukcie už pripravujeme na položenie liateho asfaltu,“ doplnila hovorkyňa.
155 stavebných objektov a deväť mostov
Na trase rýchlostnej cesty sa buduje kanalizácia a ukladajú sa podkladové a asfaltové vrstvy vozovky. Takisto sa stavia oplotenie rýchlostnej cesty, budujú sa základy na protihlukovú stenu a verejné osvetlenie na severnej časti. „V neposlednom rade upravujeme svahy do finálnej podoby,“ uviedla Žgravčáková.
Náklady na realizáciu 9 úsekov R4 od hraníc s Poľskom po Kapušany môžu byť 1,7 miliardy eur
Prvá etapa severného obchvatu Prešova na R4 v dĺžke 4,3 kilometra, vrátane 1,15 kilometra dlhého tunela Bikoš, je vo výstavbe od leta 2019. Zmluvná cena výstavby úseku je takmer 143 miliónov eur bez DPH. Zhotoviteľom je združenie stavebných spoločností Váhostav – SK, a. s., Bratislava a TuCon, a. s., Žilina.
Na stavbe je 155 stavebných objektov, deväť mostov a po dokončení ušetrí úsek motoristom približne desať minút cesty. Predpokladaná intenzita dopravy je na úrovni 15-tisíc vozidiel za deň. Plánovaný termín odovzdania je v lete tohto roka.