Počet reklamácií oproti roku 2017 klesol o takmer 3 600. Najčastejšie zákazníci reklamovali nedodanie zásielky s podielom 29 % na celkovom počte podaní.
Slovenská pošta, a. s. v minulom roku dostala 53 460 reklamácií, z ktorých vyhodnotila ako opodstatnené 41 %. Počet reklamácií medziročne klesol o takmer 3 600, resp. o 6,3 %. Najčastejšie zákazníci reklamovali nedodanie zásielky s podielom 29 % na celkovom počte podaní, najmenej reklamácií podali za nevyplatenie sumy poštového poukazu, a to v 1 070 prípadoch (podiel 2 %).
Ako informovala štátna spoločnosť, zaznamenala zvýšenie spokojnosti zákazníkov pri dodávaní doručeniek, nakoľko počet reklamácií za ich nedodanie klesol o vyše 10 %.
Najväčší pokles opodstatneých reklamácií
„Najvýraznejší pokles z pohľadu opodstatnenosti reklamácií sme zaznamenali v prípade reklamovania iných nedostatkov spojených s distribúciou zásielok a peňazí (- 21,75 %), nevyplatenia sumy poštového poukazu (- 14,29 %), nevyplatenia dobierkovej sumy (- 9,82 %) a poškodenia zásielky (- 6,43 %),“ uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská.
„V prípade reklamácie za nedodanie doručenky a oneskoreného dodania zásielky počet opodstatnených reklamácií narástol,“ priblížila.
Upravili otváracie hodiny či vyvolávacie systémy
Podnety od zákazníkov sú podľa Slovenskej pošty inšpiráciou pre nové poštové služby a pomáhajú tiež v zlepšovaní už existujúcich. Spoločnosť tvrdí, že aj vďaka podnetom celkový počet reklamácií medziročne klesol.
„Na základe podnetov a pozorovaní zákazníkov Slovenská pošta, napríklad, upravila otváracie hodiny vybraných pobočiek, pristúpila k úprave nastavenia vyvolávacích systémov podľa vyťaženosti vybraných poštových prevádzok či zapracovala zmenu procesov do interných postupov,“ upozornila Rovenská.
V súlade so stratégiou Pošta 2020
Slovenská pošta počas jedného roka spracuje viac ako 580 miliónov transakčných úkonov, z ktorých je reklamovaných menej ako 0,01 % prípadov. „Našou snahou je vychádzať v ústrety zákazníkom a rozvíjať prozákaznícky prístup spoločnosti,“ poznamenala Rovenská s tým, že Slovenská pošta zefektívňuje procesy v prevádzke a modernizuje služby pre zákazníkov v súlade so stratégiou Pošta 2020.
Podnety cez Zákaznícky servis
Každý podnet od zákazníkov rieši Slovenská pošta podľa reklamačného poriadku schváleného Úradom pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb.
Zákazníci sa môžu so svojimi podnetmi obrátiť na Zákaznícky servis Slovenskej pošty prostredníctvom kontaktného mailu, telefonicky alebo písomne na adresu spoločnosti.
Spoločnosť Slovenská pošta, a. s. so sídlom v Banskej Bystrici vznikla 1. januára 1993 ako štátny podnik a na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu sa pretransformovala 1. októbra 2004. Spoločnosť má základné imanie 214,3 mil. eur, jej akcie spravuje Ministerstvo dopravy a výstavby SR.