Slovenská pošta vlani dostala vyše 53 tisíc reklamácií, opodstatnených bolo 41 percent

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Slovenská pošta
Foto: Slovenská pošta.

Počet reklamácií oproti roku 2017 klesol o takmer 3 600. Najčastejšie zákazníci reklamovali nedodanie zásielky s podielom 29 % na celkovom počte podaní.

Slovenská pošta, a. s. v minulom roku dostala 53 460 reklamácií, z ktorých vyhodnotila ako opodstatnené 41 %. Počet reklamácií medziročne klesol o takmer 3 600, resp. o 6,3 %. Najčastejšie zákazníci reklamovali nedodanie zásielky s podielom 29 % na celkovom počte podaní, najmenej reklamácií podali za nevyplatenie sumy poštového poukazu, a to v 1 070 prípadoch (podiel 2 %).

Ako informovala štátna spoločnosť, zaznamenala zvýšenie spokojnosti zákazníkov pri dodávaní doručeniek, nakoľko počet reklamácií za ich nedodanie klesol o vyše 10 %.

Najväčší pokles opodstatneých reklamácií

„Najvýraznejší pokles z pohľadu opodstatnenosti reklamácií sme zaznamenali v prípade reklamovania iných nedostatkov spojených s distribúciou zásielok a peňazí (- 21,75 %), nevyplatenia sumy poštového poukazu (- 14,29 %), nevyplatenia dobierkovej sumy (- 9,82 %) a poškodenia zásielky (- 6,43 %),“ uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská.

V prípade reklamácie za nedodanie doručenky a oneskoreného dodania zásielky počet opodstatnených reklamácií narástol,“ priblížila.

Slovenská pošta
Foto: SITA/Kvetoslava Mudríková.

Upravili otváracie hodiny či vyvolávacie systémy

Podnety od zákazníkov sú podľa Slovenskej pošty inšpiráciou pre nové poštové služby a pomáhajú tiež v zlepšovaní už existujúcich. Spoločnosť tvrdí, že aj vďaka podnetom celkový počet reklamácií medziročne klesol.

„Na základe podnetov a pozorovaní zákazníkov Slovenská pošta, napríklad, upravila otváracie hodiny vybraných pobočiek, pristúpila k úprave nastavenia vyvolávacích systémov podľa vyťaženosti vybraných poštových prevádzok či zapracovala zmenu procesov do interných postupov,“ upozornila Rovenská.

V súlade so stratégiou Pošta 2020

Slovenská pošta počas jedného roka spracuje viac ako 580 miliónov transakčných úkonov, z ktorých je reklamovaných menej ako 0,01 % prípadov. „Našou snahou je vychádzať v ústrety zákazníkom a rozvíjať prozákaznícky prístup spoločnosti,“ poznamenala Rovenská s tým, že Slovenská pošta zefektívňuje procesy v prevádzke a modernizuje služby pre zákazníkov v súlade so stratégiou Pošta 2020.

Slovenská pošta - Eva Rovenská
Hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská. Foto: facebook.com.

Podnety cez Zákaznícky servis

Každý podnet od zákazníkov rieši Slovenská pošta podľa reklamačného poriadku schváleného Úradom pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb.

Zákazníci sa môžu so svojimi podnetmi obrátiť na Zákaznícky servis Slovenskej pošty prostredníctvom kontaktného mailu, telefonicky alebo písomne na adresu spoločnosti.

Spoločnosť Slovenská pošta, a. s. so sídlom v Banskej Bystrici vznikla 1. januára 1993 ako štátny podnik a na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu sa pretransformovala 1. októbra 2004. Spoločnosť má základné imanie 214,3 mil. eur, jej akcie spravuje Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Slovenská pošta