Slovensko a Ukrajina majú záujem, aby čínske nákladné vlaky vozili po koľajniciach oboch krajín viac tovarov ako v súčasnosti. Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal od toho očakáva viac práce pre slovenské prekladiská a viac peňazí pre železnice.
„Chceme byť ekologickejšou alternatívou pre vysokoemisnú dopravu po mori,“ uviedol Doležal na sociálnej sieti po rokovaniach s ukrajinskými partnermi v pohraničnom Užhorode.
Slovensko môže byť dôležitou súčasťou Hodvábnej cesty, prílev vlakov z Číny prinesie investície
Doležal mal bilaterálne rokovanie aj na letisku v Užhorode, ktorému Slovensko podľa ministra poskytuje časť svojho vzdušného priestoru, aby lietadlá vo vymedzených hodinách mohli nalietavať na letisko.
„Požiadavky ukrajinskej strany sú, aby sa rozšírili hodiny, počas ktorých môžu pristávať lietadlá na užhorodskom letisku. Ešte budeme rokovať, nateraz sme im nevedeli v tomto smere vyhovieť,“ povedal Doležal. Na cestnom hraničnom prechode s Ukrajinou vo Vyšnom Nemeckom sa tiež oboznámili s plánmi jeho ďalšieho rozvoja.
Prioritou pri rekonštrukcii železníc sú najvyťaženejšie trate s výrazným meškaním či automatizácia
Minister dopravy bol členom delegácie premiéra Eduarda Hegera na piatkovom rokovaní s ukrajinskou delegáciou na čele s predsedom vlády Denysom Šmyhaľom.