Počet predaných leteniek cez spoločnosť pelicantravel.com v minulom roku dosiahol v šiestich krajinách, vrátane Slovenska, vyše 308 tisíc. Medziročne to znamená nárast o 35 tisíc predaných leteniek.
Spoločnosť pelicantravel.com, ktorá prevádzkuje portál pelikan.sk, v roku 2018 predala v šiestich krajinách, vrátane Slovenska, spolu vyše 308 tisíc leteniek, čo je oproti roku 2017 viac o 12,9 %, resp. o 35 tisíc leteniek.
Tieto údaje zahŕňajú predaj leteniek aj v Českej republike, Poľsku, Maďarsku, Rakúsku a Nemecku. Informovali o tom vo štvrtok zástupcovia najväčšieho domáceho predajcu leteniek, pričom štatistiku o predaji na Slovensku neuviedli.
Predaj leteniek má ďalej rásť
„Predpokladáme rast v tomto roku, čo sa týka Slovenska, nad 10 %. V januári bol rast cez 25 %,“povedala riaditeľka cestovnej kancelárie Pelikán Tatiana Ondrejková o očakávanom vývoji predaja leteniek v roku 2019. „Máme naplánovaný rast aj celkovo vo výške 20 %,“ uviedla Ondrejková.
Slováci pred samotnou cenou dovoleniek už viac zvažujú kvalitu služieb a zákazníckych servisov cestovných kancelárií. Skokanom minulého roka medzi leteckými destináciami sa stali USA na čele s New Yorkom. Vyplýva to z údajov a prieskumu verejnej mienky pre rok 2019, ktorý zverejnila firma.
Stále dominujú lety v Európe
Podľa štatistík portálu pelikan.sk USA vlani navštívilo takmer o 43 % viac ľudí ako v roku 2017. Severná Amerika sa tak v záujme slovenských cestovateľov dostala na druhé miesto, kde po rokoch vystriedala Áziu. Dominovali neohrozene lety do európskych destinácií, podiel Kanady, Mexika a najmä USA však dosiahol takmer 10 % zo všetkých predaných leteniek spoločnosti Pelikán.
„Rastúci dopyt po letenkách do Ameriky má za následok najmä ich dlhodobo klesajúca cena. Netreba však zabúdať ani na zvyšujúcu sa kúpyschopnosť slovenského obyvateľstva či čoraz kvalitnejšie letecké prepojenie nášho regiónu s USA,“poznamenala Ondrejková.