Novým majiteľom spoločnosti Slovenská plavba a prístavy – lodná osobná doprava, ktorá prevádzkuje Osobný prístav v Bratislave a osobnú prepravu na Dunaji, sa stala bratislavská spoločnosť Danpon. Novým predsedom predstavenstva plavebnej spoločnosti sa stal Juan Ramon Hernández Soublet, konateľ Danponu.
Spoločnosť Slovenská plavba a prístavy (SPaP) – lodná osobná doprava, a.s., ktorá prevádzkuje Osobný prístav v Bratislave a osobnú prepravu na Dunaji, má nového majiteľa. Stala sa ním bratislavská spoločnosť Danpon, s. r. o. Novým predsedom predstavenstva plavebnej spoločnosti sa stal Juan Ramon Hernández Soublet, konateľ Danponu, jeho predchodcom na tomto poste bol Francisco de Asis Franco Suelves od marca 2008. Vyplýva to z údajov o zmenách vo firme zverejnených v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I.
Danpon vznikol v júni tohto roka, v predmete činnosti má uvedené napríklad prenájom nehnuteľností spojený s poskytovaním iných než základných služieb, ako aj sprostredkovateľskú činnosť v oblasti obchodu, služieb a výroby. Vlastníkom Danponu je spoločnosť Merk Reality, a. s. so sídlom v Bratislave.
Akcionárom spoločnosti SPaP – lodná osobná doprava bola donedávna španielska spoločnosť TABACMESA, S.A. so sídlom v Madride od roku 2005 a krátko od mája do júna tohto roka cyperská spoločnosť Redrag Management Limited so sídlom v Nikózii.
Počet liniek sa má zvýšiť najskôr v roku 2018
Denník Hospodárske noviny (HN) v pondelok informoval, že v súvislosti so zmenou majiteľa z hlavného mesta SR bude plávať viac lodí do Viedne a pribudnú aj pravidelné linky do Budapešti. Cesta do Viedne po Dunaji by sa mala skrátiť o desať minút. Hernández je partnerom poradenskej spoločnosti ProRate, ktorá sa zaoberá akvizíciami firiem.
SPaP – lodná osobná doprava podľa podpredsedu jej predstavenstva Mareka Považana plánuje zvýšiť počty liniek najneskôr od apríla 2018. V plavebnej sezóne podľa neho v Bratislave kotví sedem kajutových a šesť vyhliadkových lodí alebo rýchlolodí denne. „Do roku 2020 by sme chceli priemerný počet pristátí kajutových lodí zvýšiť na desať denne,“ uviedol Považan.
Nový majiteľ osobného prístavu v Bratislave podľa HN chce tiež k nemu pristavať pavilón. „Existuje dohoda medzi mestom Bratislava a Viedňou, podľa ktorej mal byť postavený vo Viedni pri prístave pavilón s názvom Gate do Bratislava. Viedeň v ňom mala promovať cestovný ruch v Bratislave. To isté mala robiť Bratislava pavilónom Gate to Vienna,“ povedal pre noviny Hernández.
Rakúšania svoju časť dohody splnili a Bratislavu ako spriatelenú turistickú destináciu promujú v pavilóne v centre Viedne na námestí Schwedenplatz. Slováci s realizáciou dohody meškajú, budú rokovania s hlavným mestom, keďže pavilón vznikne na jeho pozemkoch.
Spoločnosť Slovenská plavba a prístavy – lodná osobná doprava, a.s. vznikla v júni 2002, má základné imanie 1,029 mil. eur. Prevádzkuje osobnú vodnú dopravu do Viedne, vyhliadkové plavby v Bratislave a okolí, ako aj mimoriadne plavby rýchloloďou. Vo svojej flotile má šesť lodí rôznych typov a kapacít. Plavby po Dunaji zabezpečujú tri rýchlolode typu Meteor (každá s kapacitou 112 miest, maximálna rýchlosť 65 kilometrov za hodinu), vyhliadkové lode Martin (160 miest) a Prešov (220 miest) a reštauračná loď Žilina (120 miest) s celoročnou prevádzkou.