Americké ministerstvo dopravy žiada o uloženie pokuty kanadskej leteckej spoločnosti Air Canada v sume zhruba 25,5 milióna dolárov pre extrémne meškanie pri odškodnení tisícov pasažierov, ktorých lety na začiatku pandémie zrušili alebo presmerovali.
Sťažnosti od viac ako 6-tisíc zákazníkov
Ministerstvo uviedlo, že od marca 2020 dostalo sťažnosti od viac ako 6-tisíc zákazníkov, ktorí tvrdili, že firma Air Canada zrušila alebo zmenila ich lety a potom trvalo 5 až 13 mesiacov, kým refundovala ich letenky.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
British Airways a Ryanair vyšetrujú. Ľuďom počas pandémie nechceli preplatiť letenky
Spoločnosť Air Canada vyhlásila, že sa proti navrhovanej pokute odvolá. Firma uviedla, že na refundácie zákazníkov, ktorí si kúpili vratné letenky, vynaložila 1,2 miliardy dolárov.
Tisícky zrušených letov
Odškodňuje pritom aj tých ľudí, vrátane Američanov, ktorí si kúpili nevratné letenky. Využíva na to úver v objeme 1,4 miliardy dolárov, ktorý jej poskytla kanadská vláda.
Potenciálna pokuta je najnovším dôsledkom zrušenia tisícok letov počas prvých mesiacov pandémie koronavírusu.
Ministerstvo dopravy USA konštatovalo, že prešetruje vybavovanie refundácií leteniek aj v iných spoločnostiach, vrátane amerických leteckých prepravcov.