Ministerstvo dopravy a Slovenská správa ciest hľadajú spôsob ako v budúcnosti čo najefektívnejšie zabezpečiť údržbu ciest prvej triedy. Ako ďalej agentúru SITA informovalo Ministerstvo dopravy SR (MD SR), aj s predstaviteľmi samosprávnych krajov o tom vo štvrtok rokovali na ministerstve dopravy.
„V čase konsolidácie musíme hľadať také spôsoby údržby ciest I. triedy, pri ktorých budeme limitované množstvo financií používať čo najefektívnejšie. Preto aktuálne diskutujeme o troch rôznych možnostiach,“ cituje tlačová správa MD SR štátneho tajomníka ministerstva Igora Chomu.
Dvetisíc mostov je na pokraji životnosti, kraje žiadajú od Fica aj prezidenta Pellegriniho riešenie situácie - VIDEO
Prvou možnosťou je pokračovať v aktuálnom systéme, keď si Slovenská správa ciest objednáva údržbu od krajov, teda od ich regionálnych správ ciest. Druhou možnosťou je umožniť údržbu ciest súkromným spoločnostiam, ktoré by vzišli z transparentnej verejnej súťaže. Výsledkom tejto alternatívy by mohla byť aj kombinácia poskytovaných služieb súkromným sektorom a regionálnou správou ciest. Treťou možnosťou je návrat k niekdajšiemu stavu, keď údržbu robila Slovenská správa ciest sama.
Podľa generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest Norberta Polievku si v prípade tretej možnosti vedia predstaviť napríklad spoluprácu s Národnou diaľničnou spoločnosťou, ktorá má špičkové vybavenie na údržbu ciest. “Všetky tri možnosti musíme starostlivo posúdiť,“ dodal Polievka.
Od roku 2004 Slovenská správa ciest vykonáva údržbu ciest I. triedy dodávateľsky, teda nie vo vlastnej réžii.
Všetky služby spojené s údržbou, ako je odhŕňanie snehu, zimný posyp, kosenie či oprava výtlkov na všetkých 3 335 kilometroch ciest I. triedy, si aktuálne objednáva od regionálnych správ ciest patriacich pod samosprávne kraje.
Slovenská správa ciest do údržby ciest, ktoré vykonávali samosprávne kraje, v minulom roku investovala približne 40 miliónov eur, dodalo ministerstvo dopravy.