Novú tatranskú električkozubačku Bradavica by sa malo podariť zaradiť do premávky už počas nasledujúcej letnej sezóny. Uviedol to pre médiá minister dopravy a výstavby Andrej Doležal. Za sebou má už prvú skúšobnú jazdu, počas ktorej testovali profil trate aj vlakový softvér.
Spustenie až po záťažových testoch
Nasledovali záťažové testy. Na začiatok júla je podľa ministra naplánovaná prvá oficiálna testovacia jazda tohto hybridného vozidla zo Štrby, cez Štrbské Pleso, až do Popradu. Verejnosť sa na električkozubačke prevezie až po všetkých ukončených testoch.
Električkozubačka, ktorá dostala názov po jednom z tatranských štítov, má kapacitu 91 miest na sedenie. Do popradského depa ju zo Švajčiarska doviezli ešte v polovici januára. Ide o prvý z piatich vlakov, ozubnicovo-adhéznych elektrických jednotiek, ktorými bude Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zabezpečovať obyvateľom z tatranských obcí i turistom spojenie s Popradom.
Nové vlaky pre východné Slovensko
Do prevádzky bude do konca roka 2021 nasadených päť vlakov pre trate Štrba – Štrbské Pleso, Štrbské Pleso – Starý Smokovec – Poprad a Starý Smokovec – Tatranská Lomnica. Vozidlá sú financované z projektu Európskej únie – Modernizácia vozidlového parku ZSSK pre východné Slovensko.
Päť kusov elektrických jednotiek a jeden multifunkčný rušeň stáli celkovo 38,8 milióna eur. Po Bradavici, Kostolíku, Ganeku, Stredohrote a Vysokej má ZSSK pre východné Slovensko prichystaných ešte viacero vlakov. Všetky budú jazdiť po koľajniciach Prešovského a Košického kraja do konca roka 2023.