Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. (ZSSK Cargo) pre recesiu v hutníckom priemysle rokuje so zástupcami odborových organizácií o skrátení pracovného týždňa. Pre vybrané profesie navrhuje štvordňový pracovný týždeň so 60-percentnou náhradou mzdy.
Výrazné výpadky tržieb
Ako informoval štátny nákladný vlakový dopravca, toto opatrenie by sa týkalo približne tretiny všetkých zamestnancov a bude znamenať zníženie príjmu dotknutých pracovníkov o 6 %.
Foto: Vykoľajenie vlaku v Trnovci nad Váhom paralyzovalo dopravu, spoje meškali desiatky minút
Recesia v hutníckom priemysle priamo ovplyvňuje aj železničnú nákladnú dopravu. ZSSK Cargo, ktorá má približne 5,5-tisíca zamestnancov, zaznamenáva nepriaznivý vývoj spojený v posledných mesiacoch s výrazným poklesom výkonov a výpadkom tržieb.
„Zavádzame opatrenia, ktorých cieľom je zabrániť strate v roku 2019 a zmierniť nepriaznivý dopad na spoločnosť tak, aby sme naďalej boli konkurencieschopní a udržali efektivitu a produktivitu práce,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Cargo Martin Vozár.
Najmenej bolestivý dopad
„Navrhované riešenie prispeje k udržaniu zamestnanosti s minimálnym dopadom na príjem zamestnancov,“ uviedol Vozár. „Naším cieľom je presadiť riešenia, ktoré budú mať čo najmenej bolestivý dopad na zamestnancov,“ vyhlásil hlavný kolektívny vyjednávač za odborové organizácie v ZSSK Cargo Peter Pikna.
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., je jednou z dvoch nástupníckych spoločností, ktoré vznikli 1. januára 2005 rozdelením pôvodného operátora v osobnej a nákladnej železničnej doprave – Železničnej spoločnosti, a. s.
Jej zakladateľom a stopercentným akcionárom je Slovenská republika, v mene ktorej koná Ministerstvo dopravy a výstavby SR. Spoločnosť prevádzkuje železničnú nákladnú prepravu, má základné imanie vo výške 401,65 mil. eur.