Trnavská župa dokončila kompletnú obnovu vozidlového parku Správy a údržby ciest Trnavského samosprávneho kraja (SÚC TTSK). Cestári dostali k dispozícii viac ako 300 kusov modernej techniky, ktorú možno používať v lete aj v zime.
Otvorenou súťažou, ktorá spĺňala najprísnejšie kritériá transparentnosti, župa podľa trnavského župana Jozefa Viskupiča nakúpila techniku o 2,5 milióna lacnejšie, ako hovorili pôvodné predpoklady.
Výhodný nákup v transparentnej súťaži
Súčasťou obnovy vozidlového parku bol nákup 34 nákladných vozidiel s posýpacími nadstavbami na zabezpečenie zimnej údržby a ďalšími nadstavbami na opravy ciest počas letnej údržby. Pribudlo aj 20 kusov traktorov, nákladné a dodávkové vozidlá. Poslednými dodanými kusmi techniky boli dva prevozné vozíky a značkovací stroj na vodorovné dopravné značenie. Cestári dostali tiež vyše dvesto kusov rôzneho ďalšieho príslušenstva, násad či nástavcov.
„Na začiatku mandátu sme prijali systémové rozhodnutie. Odhodlali sme sa pustiť do komplexnej obnovy techniky, ktorú denne používajú naši cestári. Dali sme si záležať na príprave podmienok verejného obstarávania. Transparentnou súťažou sme dokázali vyše 300 kusov techniky nakúpiť výhodne,“ povedal trnavský župan Jozef Viskupič. Prvotné odhady hovorili o potrebe 15 miliónov eur na obnovenie vozidlového parku SÚC TTSK. V procese prípravy verejného obstarávania bol tento predpoklad vyšpecifikovaný na 13,2 milióna eur bez DPH, výsledná cena po verejnom obstarávaní bola necelých 10,8 milióna eur bez DPH.
Ekonomickejšia a ekologickejšia technika
Podľa riaditeľa Správy a údržby ciest TTSK Dalibora Trebichalského je moderná technika ekonomickejšia z hľadiska pohonných hmôt aj posypového materiálu. Súčasne je ekologickejšia a z pohľadu cestárov aj komfortnejšia a bezpečnejšia.
Správa a údržba ciest TTSK sa stará o približne 1600 kilometrov ciest II. a III. triedy vo vlastníctve kraja, na základe zmluvy so Slovenskou správou ciest sa stará aj o cesty I. triedy. Organizácia má približne 220 zamestnancov.