Predseda Trnavského samosprávneho kraja Jozef Viskupič odovzdal v stredu zhotoviteľom ďalšie dva úseky ciest, ktoré budú zrekonštruované z eurofondov.
Zákazku na obnovu cesty medzi obcou Podbranč a Myjavou za 1,5 milióna eur získala spoločnosť Strabag.
Bratislavská integrovaná doprava mení cestovné poriadky, pribudla aj nová linka 220
Zákazku na modernizáciu cesty od obce Banka po Krajinský most v Piešťanoch v dĺžke asi 700 metrov,spolu s obnovou spodnej časti mosta za dva milióny eur získala spoločnosť Swietelsky – Slovakia.
Výsledná cena je nižšia
Už skôr si staveniská prevzali spoločnosti, ktoré budú rekonštruovať cestu v Lehniciach a cestu Šoporňa – Dlhá nad Váhom. Posledným úsekom, ktorý prejde obnovou z eurofondov, bude cesta v Dolných Orešanoch.
Predpokladané náklady na všetkých päť projektov boli pôvodne vyrátané na takmer 16 miliónov eur, verejné obstarávanie výslednú cenu znížilo na necelých 10 miliónov eur.
Severný obchvat Prešova na R4 bude kompletne v plnom profile, súčasťou druhej časti bude aj tunel
„Okrem týchto piatich úsekov zrekonštruujeme aj ďalších jedenásť, tie budú už financované z našich zdrojov. V týchto prípadoch bola predpokladaná cena vyrátaná na šesť miliónov eur, ale verejným obstarávaním sa nám ju podarilo znížiť na 3,8 milióna eur. Ušetrené peniaze zostanú cestárom a budú tiež použité na zlepšenie stavu našich ciest,“ skonštatoval Viskupič.
Mosty veľkou výzvou
Za veľkú výzvu do konca volebného obdobia označil zámer zlepšiť stav asi šiestich desiatok cestných mostov.
Spoločnosť Swietelsky – Slovakia získala pred časom v Piešťanoch zákazku aj na modernizáciu Kolonádového mosta, ktorý spája centrum mesta s Kúpeľným ostrovom. Pravdepodobne na budúci týždeň rozbehne práce aj na Krajinskom moste a priľahlej ceste smerom na obec Banka.
Vybrané mosty v Žilinskom kraji prejdu rekonštrukciou, stáť by to malo viac ako 850-tisíc eur
Podľa zástupcu spoločnosti Karola Bohunického práce na moste motoristi v podstate ani nepocítia, pretože sa bude sanovať jeho spodná časť s použitím plte, člna a prípadne plošiny spustenej z nákladného auta. Pri prácach na samotnej ceste pred mostom musia vodiči rátať s určitými obmedzeniami.
V nadchádzajúcich rokoch plánuje Trnavský samosprávny kraj použiť na cesty aj pätnásťmiliónovú pôžičku s nulovým úrokom od vlády. V tomto roku chce z nej čerpať na prípravné a projektové práce, v rokoch 2020 a 2021 sa už budú asfaltovať ďalšie úseky ciest.
Trnavský samosprávny kraj sa stará o približne 1 600 kilometrov ciest II. a III. triedy.