Ako informovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS), tunel Okruhliak v dĺžke 1,8 kilometra sa razí od konca vlaňajšieho apríla. Aktuálne je vyrazených 900 metrov v každej z rúr. Vyťažené kubíky horniny sa používajú ako násypový materiál do ostatných stavebných objektov. Tunel je razený cyklickým spôsobom razenia v nepretržitej prevádzke 24 hodín denne, sedem dní v týždni.
Začali sa práce na betónových konštrukciách tunela
V tuneli sa už začali aj práce na sekundárnom ostení a drenážnom odvodnení tunela. „Zhotovených je 39 blokov železobetónových spodných klenieb tunela, vrátane základových pásov v ľavej tunelovej rúre a osem blokov spodných klenieb v pravej tunelovej rúre,“ uviedol investičný riaditeľ NDS Július Mihálik.

NDS oslavuje svoje 20. výročie, na začiatku spravovala iba dva tunely, odvtedy ich pribudlo desať
Stavebné práce postupujú aj na ďalších objektoch. Pokračujú práce na zakladaní mostov, budovaní pilierov, práce na výkopoch a na budovaní násypov. Finálne ukončené sú práce na preložkách inžinierskych sietí aj práce na prístupových cestách. Budujú sa už aj nosné konštrukcie mostov.
Druhá etapa prinesie 10 kilometrov nových ciest
R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa bude dlhý 10,2 kilometra. Pozostáva zo 157 stavebných objektov, 12 mostov, šiestich protihlukových stien s celkovou dĺžkou 3 683 m. Súčasťou budovaného úseku je 1,8 kilometrov dlhý tunel Okruhliak a jedna mimoúrovňová križovatka Kapušany.

Tunel Okruhliak razia už v oboch rúrach, práce na stavbe druhého úseku obchvatu Prešova na R4 napredujú
Úsek rýchlostnej cesty R4 ušetrí motoristom v budúcnosti v priemere sedem minút, predpokladaná intenzita dopravy by mala byť na úrovni takmer 13-tisíc vozidiel za 24 hodín. NDS na výstavbu severného obchvatu Prešova a projektovú dokumentáciu pre úseky R4 medzi Kapušanmi a štátnou hranicou SK/PL získala v rámci nástroja na prepájanie Európy (CEF) viac ako 69 miliónov eur.