U Európanov rastie dopyt po bezproblémovom multimodálnom cestovaní, mnohých však odrádza

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Train Station Platform
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Medzi občanmi Európskej únie narastá dopyt po bezproblémovom cestovaní a najmä po online rezervačných službách, ktoré využíva až 76 % respondentov nedávneho prieskumu Európskej komisie.

Ako referuje oficiálny web výkonného orgánu Európskej únie, väčšina respondentov zvažuje aj aspekty udržateľnosti cestovania. Cestujúci však majú naďalej problémy s kombinovaním rôznych spôsobov dopravy a hľadaním spoľahlivých možností online rezervácie.

Problém s kombinovaním rôznych spôsobov

Prieskum odhaľuje, že 36 % Európanov má problém s rezerváciou lístkov, ktoré kombinujú rôzne spôsoby dopravy, ako je spojenie lietadlo – vlak alebo vlak – autobus.

Okrem toho 31 % respondentov si takéto cesty nerezervovalo z dôvodu zložitosti procesu rezervácie a absencie jasných a užívateľsky prívetivých možností.

Skryté náklady

Čo sa týka ciest vlakom, dovedna 25 % opýtaných uviedlo, že majú ťažkosti s rezerváciou lístkov na vlaky prevádzkované viacerými dopravcami a 43 % si tieto cesty nerezervuje vôbec.

Napriek výhodám digitálnych platforiem 22 % cestujúcich uvádza, že online systémy predaja lístkov nie vždy uvádzajú všetky dostupné tarify alebo možnosti cestovania. Skryté náklady naďalej znepokojujú 19 % respondentov.

Komisia chystá zlepšenie

Nedostatok efektívneho riešenia rezervácie typu „všetko v jednom“ mnohých odrádza od skúmania možností multimodálneho cestovania.

Komisia preto napreduje v úsilí o zlepšenie služieb digitálnej mobility. Chce napríklad bojovať proti praktikám veľkých železničných operátorov, ktoré obmedzujú predaj lístkov na platformách tretích strán a vylučujú lístky konkurenčných operátorov z ich vlastných platforiem.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie: Európska komisia (EK)Európska únia