Úsek trate Poprad Tatry – Vydrník bude strategickou investíciou. Materiál Návrh na určenie investičného projektu „Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) – Krompachy, časť A.1 Poprad Tatry (mimo) – Vydrník“ za strategickú investíciu bol vypracovaný na základe žiadosti o určenie uvedeného investičného projektu za strategickú investíciu, ktorú Ministerstvu dopravy Slovenskej republiky predložili Železnice Slovenskej republiky.
Modernizácia traťového úseku
Žiadosť bola doručená podľa zákona o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície a pre výstavbu transeurópskej dopravnej siete. Investičný projekt sa nachádza na území Košického a Prešovského samosprávneho kraja, v okresoch Spišská Nová Ves a Poprad.
O obchvate Kežmarku sa hovorí už viac než pätnásť rokov a jeho cena sa zatiaľ navyšuje. Termín výstavby známy nie je
Projekt zahŕňa modernizáciu 14,217 km dlhého traťového úseku Poprad Tatry – Vydrník, vrátane výstavby tunela Španí háj (711 m), estakád, mostov a mimoúrovňových križovaní. Súčasťou projektu je úprava zastávok a výstavba výhybní Letanovce, Gánovce a Hozelec.
Rozšírenie cesty I/66
Projekt zahŕňa aj rozšírenie cesty I/66 v Poprade na štvorpruhovú komunikáciu v dĺžke 737 m vrátane nových odbočení, svetelnej signalizácie a protihlukového oplotenia. Celková plocha investície je 1 268 809 m2. Plánovaný termín začiatku výstavby je február 2025 a plánovaný termín ukončenia výstavby je november 2028.
ŽSR pokračujú v modernizácii ďalších úsekov medzi Žilinou a Košicami, vyhlásené sú dve verejné súťaže - FOTO
Predmetný úsek železničnej trate je zaradený do základnej transeurópskej dopravnej siete (TEN-T), a to koridoru Rýn – Dunaj. Realizácia investície prispeje k zníženiu cestovných časov, zvýšeniu rýchlosti, bezpečnosti a efektívnosti železničnej dopravy.