Úseky nultého obchvatu okolo Bratislavy skolaudujú do konca roka, zhotoviteľ sa pýši veľkým úspechom na tomto projekte

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Diaľnica D4, obchvat Bratislavy
Foto: ilustračné, www.facebook.com

Vybudované úseky nultého, juhovýchodného obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí hlavného mesta v rámci PPP projektu sú momentálne v predbežnom užívaní.

Proces kolaudácie

Pokračujúce kolaudačné konanie by malo byť podľa očakávania ukončené do konca tohto roka. Informovala o tom vo štvrtok spoločnosť D4R7 Construction, s.r.o., ktorá zastrešovala výstavbu R7 a D4 v celkovej dĺžke 59 kilometrov.

Projekt zahŕňa 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcii, kompletne celý je v prevádzke necelý rok. Koncesionárom je na tridsať rokov Zero Bypass Limited na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.

Rýchlostná cesta R7 urýchlila cestu autom v smere od Šamorína do centra metropoly približne o polovicu. Okrem skrátenia jazdného času sa podľa zhotoviteľa zásadne zlepšila úroveň a bezpečnosť cestovania, pre obce Rovinka a Dunajská Lužná či mesto Šamorín priniesla R7 úľavu od tranzitnej dopravy.

K skráteniu jazdy prispelo aj jedno z najväčších súmostí v strednej Európe v celkovej dĺžke takmer tri kilometre, jeho hlavnou časťou je Lužný most.

Šiesty bratislavský most ponad Dunaj vedie medzi Rusovcami a Ketelcom, teda na úseku D4 Bratislava, Petržalka – Bratislava, Juh. Vďaka tomu sa o polovicu odľahčila nákladná doprava na najvyťaženejšom diaľničnom Prístavnom moste na D1.

Križovatka Bratislava – Juh

Úseky na trase R7 Bratislava, Nivy – Bratislava, Juh – Šamorín, západ – Holice v dĺžke 32 kilometrov a D4 Bratislava, Jarovce – Petržalka – Bratislava, Juh – Podunajské Biskupice – Vrakuňa – Vajnory – Rača v dĺžke 27 kilometrov odovzdávali do užívania motoristom postupne od júla 2020 do novembra 2021.

R7 a D4 sú teda kompletne v prevádzke necelý rok, vzájomne sú prepojené v križovatke Bratislava, Juh. Spomínané stavebné konzorcium so zastúpením španielskej firmy Ferrovial Agroman a rakúskeho Porr Bau stavalo úseky od roku 2016, pôvodne ich malo všetky dokončiť počas roka 2020.

„Na jednotlivých úsekoch intenzívne pracovalo viac ako 1 500 ľudí a 300 subdodávateľov. Projekt si vyžadoval obrovské množstvo environmentálnych a administratívnych povolení a súhlasov,“ uviedol zhotoviteľ D4R7 Construction.

Projekt vybudovali za historicky najkratší čas

„Ide o najúspešnejší projekt výstavby ciest spĺňajúci tak slovenské ako aj európske štandardy, vybudovaný za historicky najkratší čas v porovnaní s inými podobnými projektami na Slovensku,“ dodalo konzorcium.

Výstavbu stále chýbajúceho prepojenia D4 a D1, bez ktorého nie je projekt D4 a R7 plnohodnotný, zabezpečí Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) v rámci rozšírenia úseku D1 Bratislava – Triblavina.

Aktuálne ešte trvá tender na výber zhotoviteľa, diaľničiari z pôvodne štyroch ponúk predbežne vybrali poľskú spoločnosť Budimex, no Úrad pre verejné obstarávanie ešte skúma námietky proti vyhodnoteniu ponúk.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie CintraD4R7 ConstructionZero Bypass Limited