V procese plánovanej komplexnej rekonštrukcie Hlavnej stanice v Bratislave v súčasnosti analyzujú viaceré varianty riešenia.
Ako uviedol v rozhovore pre agentúru SITA primátor hlavného mesta Matúš Vallo, možné riešenia zohľadňujú množstvo parametrov, napríklad výsledky Štúdie železničného uzla Bratislava a jej hodnotenie Útvarom hodnoty za peniaze (ÚHP), ale tiež fyzické limity priestoru v podobe Jaskového radu.
„O tom, aký model bude zvolený, sa rozhodne po získaní odborných, finančných, dopravných a mnohých ďalších posúdení,“ vysvetlil Vallo. Ako dodal, momentálne prebiehajú pracovné stretnutia a posudzujú simulácie týchto variantov.
Memorandum o spolupráci
Hlavné mesto s Metropolitným inštitútom Bratislavy spolu s Ministerstvom dopravy a výstavby SR a ŽSR podpísali vo februári 2022 memorandum o spolupráci.
„Hľadáme riešenia, aby mohla byť vyhlásená urbanisticko-dopravno-architektonická súťaž na Hlavnú stanicu aj okolie,“ poznamenal Vallo s tým, že súťaž má navrhnúť budúcu podobu stanice vrátane samotnej budovy stanice a priľahlého areálu, ktoré vlastnia ŽSR, ako aj predstaničného námestia, ktoré je prevažne vo vlastníctve hlavného mesta.
Dlhý proces na niekoľko rokov
„Aktuálna kapacita, priestorové podmienky a dopravná napojenosť Hlavnej stanice sú nepostačujúce,“ upozornil primátor s tým, že potreby na zvýšenie kapacít budú do budúcna narastať, pričom musia zohľadňovať moderné štandardy, najmä čo sa týka šírky nástupíšť či prechodných koridorov.
Kapacitu Hlavnej stanice v Bratislave treba zvýšiť, odporúča Útvar hodnoty za peniaze
Hlavné mesto začalo v novembri minulého roka s druhou fázou rekonštrukcie okolia stanice a predstaničného námestia. Komplexná rekonštrukcia Hlavnej stanice však je podľa mesta dlhý proces, ktorý bude trvať niekoľko rokov.