V Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., (NDS) už otvárali ponuky v tendri na rozšírenie úseku diaľnice D1 Bratislava – Triblavina za predpokladanú cenu vyše 127 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty. Diaľničiari zatiaľ nezverejnili údaje o uchádzačoch a ich ponukách.
„Vzhľadom na aktuálne štádium procesu vyhodnocovania nie je možné konkretizovať obchodné spoločnosti, ktoré predložili cenové ponuky vo verejnom obstarávaní. Aktuálne sa pripravuje zápisnica z otvárania ponúk, ktorú odošleme uchádzačom,“ uviedla pre agentúru SITA vedúca oddelenia komunikácie NDS Eva Žgravčáková.
Počet uchádzačov je zatiaľ nejasný
Neprezradila ani počet uchádzačov, ktorí ponuku predložili. „O počte ponúk môžeme informovať až v okamihu, keď bude uchádzačom odoslaná spomínaná zápisnica. Postupujeme v zmysle zákona o verejnom obstarávaní,“ dodala Žgravčáková. Komisia na vyhodnotenie ponúk má podľa nej za úlohu postupovať tak, aby nenastali žiadne časové prieťahy.
Novootvorená križovatka Triblavina na diaľnici D1 ponúka pre tranzit ďalšiu možnosť ako sa vyhnúť Bratislave
Rekonštrukcia diaľnice D1 je podľa NDS nevyhnutná na zabezpečenie križovania s diaľnicou D4. Pozostávať bude z prevedenia dopravy zo súčasnej diaľnice na obchádzkové trasy po vetvách budúcej križovatky D1/D4, následnej kompletnej výmeny vozovky D1 vrátane zdvihu nivelety, výstavby nových mostov ako aj dokončenia križovatkových vetiev križovatky D1/D4 vedúcich popod D1.
Pôvodné zabezpečenie malo byť v roku 2019
Budúci zhotoviteľ stavby v rámci rozšírenia diaľnice D1 na štyri pruhy v každom smere zároveň zabezpečí jej napojenie na vonkajší obchvat hlavného mesta na diaľnici D4.
Prepojenie oboch diaľnic mal zabezpečiť štát pôvodne ešte začiatkom roka 2019 na základe koncesnej zmluvy z roku 2016 medzi ministerstvom dopravy a výstavby a koncesionárom projektu D4R7 Zero Bypass Limited.
NDS vyhlásila verejnú súťaž na rozšírenie úseku D1 Bratislava – Triblavina v septembri tohto roka, predpokladaná lehota výstavby je tri a pol roka. V októbri okrem predĺženia lehoty na predkladanie a otváranie ponúk upravila aj súťažné podklady.V rámci podmienok na vyhodnotenie ponúk zrušila dve kritériá, a to kvalita tímu odborníkov a obmedzenie prevádzky počas výstavby.
Požiadavku na kvalitu odborníkov diaľničiari premietli do časti podmienok účasti a požiadavku na obmedzenie prevádzky presunuli do obchodných podmienok. Zostali dve kritériá na vyhodnotenie ponúk, a to navrhovaná celková cena prác s váhou 60 percent a lehota výstavby s váhou 40 percent.