Podľa nich je toto rozhodnutie Národnej diaľničnej spoločnosti protiprávne.
Bratislavská mestská časť Vajnory nesúhlasí s pozastavením prác na stavbe križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava – Senec, ktoré vydala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na základe rozhodnutia o zmene stavby pred jej dokončením. Na dnešnej tlačovej konferencii to povedala poslankyňa za obec Bernolákovo a členka petičného výboru Občianskeho združenia Triblavina Mária Kisková. Dodala, že týmto rozhodnutím NDS porušuje stavebný zákon, zákon o verejnom obstarávaní a spoločenské škody vznikajú aj tým, že sa na stavbe nepracuje.
NDS okrem toho vydala aj pokyn na vypracovanie novej projektovej dokumentácie rozšírenia diaľnice D1 bez kolektorov, pritom podľa riadne schváleného územného plánu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) bolo pôvodným zámerom rozšírenie diaľnice D1 na šesťpruhovú diaľnicu so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice v úseku Bratislava – Trnava.
Podľa predsedu petičného výboru a starostu Vajnôr Jána Mrvu chce Občianske združenie Triblavina len zachovať pôvodný plán a teda spomínané rozšírenie diaľnice D1 na šesťpruhovú diaľnicu so súbežnými cestami. Tie by napojením všetkých ciest križujúcich diaľnicu v regióne na obojstranné kolektory obslúžili okolité obce, najmä Vajnory, Chorvátsky Grob, Bernolákovo a Ivanku pri Dunaji.
Výstavbou križovatky Triblavina by sa tiež skrátil čas dopravy v špičkách medzi Bratislavou a okolím a zvýšila by sa plynulosť diaľnice D1 na úseku Bratislava – Trnava. „Národná diaľničná spoločnosť mení svoje plány v neprospech občanov. Na jej protiprávny postup upozornilo aj zastupiteľstvo Bratislavského samosprávneho kraja v uznesení z 22. apríla 2016. Novým projektom rozšírenia diaľnice D1 bez súbežných kolektorov by trvalo obmedzili dopravu medzi hlavným mestom a priľahlými obcami,“ dodal Mrva.
Pod mediálnym tlakom NDS ešte v júni 2016 prisľúbila, že síce postaví kolektory, ale ako súčasť telesa diaľnice. Občianske zduženie Triblavina však upozorňuje, že takto zanikne možnosť napojenia okolitých území. Riešenie bude slúžiť vybraným investorom, neberie ale ohľad na potreby obyvateľov regiónu.
Mimoúrovňová križovatka Triblavina bude z obidvoch strán bude zakončená kruhovými objazdmi. Na jednej strane sa napojí na existujúcu seneckú cestu I/61, na druhej strane na komunikáciu vedúcu cez Čiernu Vodu. Zároveň by sa zo strany Čiernej Vody mala križovatka Triblavina napojiť na cestu Pezinok II/502, ktorú plánuje stavať Bratislavský samosprávny kraj.
Agentúra SITA požiadala o stanovisko Národnú diaľničnú spoločnosť, ministerstvo dopravy, Úrad pre verejné obstarávanie, Najvyšší kontrolný úrad aj Bratislavský samosprávny kraj.