Pôsobenie ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka považuje vláda za mimoriadne kvalitné a plne ho podporuje v úsilí plniť jej programové vyhlásenie.
Vláda nesúhlasí s návrhom časti opozičných poslancov Národnej rady SR na vyslovenie nedôvery ministrovi dopravy a výstavby Arpádovi Érsekovi (Most-Híd). Jeho pôsobenie vo funkcii považuje za mimoriadne kvalitné a plne ho podporuje v úsilí plniť programové vyhlásenie vlády.
Kabinet rozhodol o odmietavom stanovisku k návrhu opozície na stredajšom rokovaní na návrh predsedu vlády Petra Pellegriniho. Parlament by mal rokovať o návrhu na vyslovenie nedôvery ministrovi dopravy a výstavby na 44. mimoriadnej schôdzi vo štvrtok 4. apríla.
Nadpriemerné čerpanie eurofondov
Minister Érsek podľa vlády vyriešil niekoľko kritických situácií, naštartoval viacero dôležitých diaľničných stavieb a intenzívne pracuje na zlepšení stavu ciest prvej triedy aj mostov.
„Prispel k rozvoju železničnej dopravy a hľadá možnosti ako podporiť alternatívne druhy dopravy. Pod jeho vedením je Operačný program Integrovaná infraštruktúra (OPII) najlepší spomedzi všetkých operačných programov na Slovensku a v čerpaní je aj nad priemerom všetkých operačných programov v celej Európskej únii,“ vyplýva zo stanoviska vlády k návrhu skupiny poslancov na vyslovenie nedôvery ministrovi dopravy a výstavby. Zazmluvnenie projektov v OPII sa vlani takmer strojnásobilo a ku koncu roka 2018 dosiahlo 2,9 mld. eur, čiže 62,45 % z celkovej alokácie.
Stavby diaľnic začaté za Érseka idú načas
Érsek je ministrom dopravy a výstavby od konca augusta 2016, keď na poste nahradil Romana Brecelyho po odchode Siete z vládnej koalície. Dovtedy zastával post štátneho tajomníka na tom istom ministerstve.
Počas pôsobnosti Érseka na čele rezortu dopravy boli podpísané zmluvy na výstavbu úsekov D1 Prešov, západ – Prešov, juh, D1 Budimír – Bidovce a D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Všetky tieto stavby pokračujú podľa plánu a mali by byť dokončené načas, z toho úsek Budimír – Bidovce ešte do konca tohto roka.
Päť tendrov ešte trvá
„Okrem toho sa začali súťaže na výstavbu rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín – Nižná, R4 Prešov sever I. etapa, R2 Košice Šaca – Košice Oľšany II etapa, R2 Kriváň – Mýtna a R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce. Výstavba je tak strategicky rozložená do všetkých kútov Slovenska, pričom prioritne sa riešia kritické úseky, ktoré boli technicky pripravené na výstavbu,“ uviedla vláda.
Ďalšie dve súťaže
V tomto roku by sa mali začať súťaže aj na výstavbu R2 Rožňava – Jablonov nad Turňov s tunelom Soroška a druhej etapy R4 pri Prešove. „Rezort dopravy, pod vedením súčasného ministra, zároveň vyriešil problémy na úseku so zastavenou výstavbou D1 Hubová – Ivachnová, kde sa už opäť stavia, a hlavne zásadným spôsobom prispel aj k výstavbe posledného nerozostavaného úseku medzi Bratislavou a Košicami, kde je už definitívne určená trasa (D1 Turany – Hubová),“ uvádza sa v stanovisku kabinetu.
Za ministra Érseka sa podľa vlády dramaticky zvyšuje ponuka spojov vo vlakovej doprave. Ministerstvo dopravy sa sústredilo najmä na oblasti, kde má vlaková doprava najväčší potenciál, a preto sa vlaky pridávali hlavne v okolí Bratislavy, Prešova alebo Žiliny. Takisto sa rozhodlo o modernizácii vlakových súprav.