KOŠICE 14. júna (WebNoviny.sk) – Vlaky na železničnej trati Košice – Kysak by mali po modernizácii trate dosahovať rýchlosť až 160 kilometrov za hodinu. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) to uviedli v investičnom zámere, ktorý predložili na posúdenie vplyvov na životné prostredie (EIA).
Celková dĺžka predmetného úseku trate je viac ako 15 kilometrov a trasa bude vedená približne zhodne so súčasnou líniu železničnej trate.
Plánuje sa taktiež výstavba nového dvojkoľajného železničného tunela s dĺžkou 815 metrov, ktorý bude podchádzať Dáriusovú hoľu. Predpokladaný termín začatia stavby je stanovený na rok 2027 s predpokladaným dokončením do troch rokov.
Zvýšenie maximálnej traťovej rýchlosti
Ako ďalej uvádza spoločnosť v investičnom zámere, chce skvalitniť súčasné technické parametre trate a zvýšiť maximálnu traťovú rýchlosť na spomínaných 160 kilometrov za hodinu. Momentálne je maximálna rýchlosť na danom úseku 120 kilometrov za hodinu.
Košický kraj žiada viac vlakov v Moldave nad Bodvou, ale ministerstvo posilniť dopravu neplánuje
Zároveň sa má zlepšiť technický stav mostných objektov a ďalších stavebných súčastí dráhy s výrazným znížením hluku a vibrácii. Cieľom je aj výstavba nástupíšť s mimoúrovňovým prístupom pre cestujúcich, ako aj prístupom pre imobilných cestujúcich.
Zrušia úrovňové križovania
Celkovo sa v danom úseku trate Kysak – Košice nachádzajú tri úrovňové križovania železničnej trate s pozemnými komunikáciami miestnych a účelových ciest a jeden úrovňový prechod pre chodcov.
Na základe rokovaní s príslušnými samosprávnymi orgánmi budú podľa ŽSR uvedené úrovňové križovania zrušené. Náhradou budú novovybudované nadjazdy, podchody respektíve nadzemné lávky.
Levočania by chceli viac jazdiť vlakom, privítali by obnovu spojenia so Spišskou Novou Vsou
Železničná trať na úseku Žilina – Košice – Čierna nad Tisou je súčasťou hlavných tratí železničnej siete na Slovensku. V rámci krajiny je to jediná efektívna a elektrifikovaná hlavná trať v smere západ-východ s dôležitým významom nielen pre vnútroštátny obchod v rámci slovenskej nákladnej dopravy, ale tiež pre tranzit medzi západnou a východnou Európou. Trať je súčasťou nosnej trasy vnútroštátnej diaľkovej osobnej dopravy Bratislava – Žilina – Košice.