Výstavba nového mosta na ceste I/59 cez rieku Oravica má oproti pôvodným plánom približne dvojmesačný časový sklz.
Podľa podpísanej zmluvy o dielo mala byť stavba hotová do konca mája, hovorca Slovenskej správy ciest (SSC) Martin Guzi však pre agentúru SITA potvrdil, že predpokladaný termín ukončenia stavebných prác je v auguste tohto roka.
Dodržaná musí byť technológia
Dôvodom časového sklzu je neočakávane dlhé obdobie s nízkymi teplotami na severe Slovenska.
Most v mestskej časti Vranie zrekonštruujú, uzavretý bude počas dvoch letných mesiacov
„Z hľadiska technológie navrhnutej projektantom stavby musí byť dodržaná technológia betonáže mostovky, keď počas samotnej betonáže a následne počas piatich dní tvrdnutia betónovej zmesi nesmie priemerná denná teplota klesnúť pod 10 stupňov Celzia,“ argumentovala SSC v liste adresovanom primátorke Trstenej, ktorá sa zaujímala o časový rámec výstavby.
Investícia za viac ako milión eur
Podľa hovorcu SSC bola betonáž železobetónovej spriahnutej dosky mosta vykonaná 10. mája. „Pokračovať budú práce na prechodových oblastiach mosta, realizovať sa budú izolácie mostovky, železobetónové rímsy, asfaltové vrstvy vozovky na moste aj mimo mosta, a tiež chodníky v okolí mosta, nainštalujeme osvetlenie a zábradlie,“ priblížil postup prác Guzi.
SSC stavia nový most v Trstenej po tom, čo sa ten pôvodný v polovici marca minulého roka zrútil do rieky Oravica. Päť mesiacov predtým na ňom pre havarijný stav uzavreli premávku.
Nitra otvorila nový most pre cyklistov, jeho výstavba zhltla viac ako milión eur
Most bude dlhý takmer 40 metrov, pričom šírka komunikácie medzi obrubníkmi bude 8,5 metra. Investičné náklady stavby dosahujú 1,27 milióna eur s DPH.