Výstavba obchvatu Malokarpatska napreduje, mestá a obce odľahčí od tranzitnej dopravy

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Obchvat obcí Malokarpatska
Výstavba obchvatu obcí Malokarpatska. Foto: www.facebook.com

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) pokračuje vo výstavbe obchvatu Malokarpatska. Ide o jeden z najväčších dopravných projektov BSK.

Ako informovala hovorkyňa BSK Lucia Forman, obchvat bude mať zásadný dopad na zlepšenie dopravnej situácie v regióne, prispeje k zníženiu emisií CO2 a lepšie prepojí územie so susedným Trnavským krajom.

Intenzita dopravy je podobná D1

„Ak ho nepostavíme, obce i celý región budú trpieť tranzitnou dopravou,“ upozornil predseda BSK Juraj Droba s tým, že v najvyťaženejších úsekoch smerom do Chorvátskeho Grobu, Pezinka či Modry dosahuje denná intenzita dopravy bezmála 25-tisíc áut, čo je porovnateľné s intenzitou na diaľnici D1 v Žilinskom, Prešovskom a Košickom kraji.

Samosprávny kraj začal s výstavbou obchvatu v septembri minulého roka. Ide o prvú etapu obchvatu obcí Malokarpatska, ktorý odľahčí preťažené cesty.

Spojí diaľničnú križovatku Triblavina s cestou III/1059 medzi Chorvátskym Grobom a miestnou časťou Čierna Voda.

„Stavba pokračuje zakladaním mostov a prípravné práce prebiehajú aj na novej okružnej križovatke,“ skonštatovala Forman s tým, že spomedzi všetkých miest na Slovensku je najvyššie dopravné zaťaženie práve v mestách Pezinok a Svätý Jur.

Nová cesta naberá reálne kontúry

„V Modre dokonca prúdi tranzitná doprava vrátane kamiónov priamo cez historické centrum. Z dôvodu kolón v Pezinku a v Modre strávia cestujúci v prímestskej autobusovej doprave v priemere o 25 minút viac,“ zdôraznila hovorkyňa BSK.

Nová cesta už nadobúda reálne kontúry priamo v teréne. „Aktuálne sa na stavbe upravujú podložia budúcej vozovky a realizujú sa preložky inžinierskych sietí. Najzložitejšou časťou projektu sú dva mosty – ponad Dávidov kanál a Mlynský potok, kde už sú vidieť opory mostov,“ uviedla Forman s tým, že zhotoviteľ začal aj s prípravnými prácami na okružnej križovatke na ceste III/1059.

Prvá etapa bude dokončená na jeseň tohto roka a BSK už pripravuje ďalšie etapy v smere na Pezinok a Modru.

Projekt je financovaný z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), ktorý zastrešuje Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Juraj DrobaLucia Forman
Firmy a inštitúcie BSK Bratislavský samosprávny kraj (VÚC)