Trnava pripravuje niekoľko projektov, s ktorými sa bude uchádzať o peniaze z Plánu obnovy a odolnosti v rámci druhej výzvy na budovanie cyklistickej infraštruktúry.
Podľa hovorkyne trnavskej radnice Veroniky Majtánovej pôjde z Trnavy na ministerstvo dopravy minimálne šesť žiadostí. Bližšie informácie o nich radnica zverejní až po skončení lehoty na ich podanie.
Druhá výzva
V druhej výzve v rámci Plánu obnovy a odolnosti je na výstavbu, stavebné úpravy alebo rekonštrukciu cyklistickej infraštruktúry k dispozícii 30 miliónov eur bez DPH.
Cyklisti môžu využívať ďalší úsek Vážskej cyklotrasy, súčasťou je aj jeden z najväčších mostov na Slovensku (foto)
Projekty majú podporiť zvýšenie podielu cyklistickej dopravy na celkovej preprave pri dochádzke do zamestnania a škôl a pri prestupe na železničnú dopravu. O finančné prostriedky z tejto výzvy je možné žiadať do 8. januára 2024.
Trnava má schválené finančné prostriedky aj z prvej výzvy zameranej na výstavbu a rekonštrukciu cyklistickej infraštruktúry. Aj keď bola vyhodnotená ešte v prvej polovici tohto roka, stále nie je podpísaná zmluva o pridelení finančných prostriedkov.
Dvojkilometrová cyklotrasa
Trnava ich chce použiť na výstavbu dvojkilometrovej cyklotrasy od autobusovej stanice po uliciach Bottova a Moyzesova. Mesto má pritom už dávno vybraného aj dodávateľa, ktorý by mal cyklotrasu postaviť za 2,24 milióna eur.
Cyklistov na severe Slovenska potešia nové trasy, jedna by mala ísť zo Slovenskej Vsi a druhá z Podolínca
V minulosti Trnava získala značné čiastky peňazí na budovanie cyklistickej infraštruktúry zo „starých“ eurofondov, vďaka čomu má dnes vybudované kilometre bezpečných cyklistických cestičiek.
Nenávratný finančný príspevok
Práve v týchto dňoch dokončuje spoločnú cestičku pre chodcov a cyklistov z Trnavy smerom na obec Biely Kostol, ktorá vedie v lokalite Kamenného mlyna aj po hrádzi rybníka.
Cestička stála takmer 1,2 milióna eur, takmer 860-tisíc eur Trnava získala vo forme nenávratného finančného príspevku z Integrovaného regionálneho operačného programu.
O príspevok z druhej výzvy v rámci Plánu obnovy a odolnosti sa môžu uchádzať samosprávne kraje, mestá, mestské časti a obce v oprávnenom území, ich rozpočtové alebo príspevkové organizácie, združenia miest, mestských častí a obcí, ako aj Železnice Slovenskej republiky.
Projekt sa musí týkať územia mesta nad 20-tisíc obyvateľov s možným presahom do okolitých obcí do vzdialenosti 5 kilometrov, resp. po najbližšiu obec.