Za lístky na vlak si priplatíme už od soboty, takto sa môžete poplatku vyhnúť

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
ZSSK: Spustenie ďalšej elektrickej jednotky REX 1739
Foto: archívne, SITA/Milan Illík.
Tento článok pre vás načítala AI.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pripomína, že od soboty 15. marca 2025 vstupuje do platnosti nový poplatok za servis pri nákupe lístka v pokladnici alebo vo vlaku. Cestovné však ostáva naďalej nezmenené. V pokladniciach bude poplatok 1 euro za servis, vo vlaku to budú tri eurá.

Poplatok sa netýka všetkých

Poplatok pokrýva náklady spojené s osobným servisom – prácu pokladníka a vlakvedúceho, tlač lístka a údržbu predajných systémov. Keďže pri online nákupe tieto náklady nevznikajú, digitálny predaj je rýchlejší, pohodlnejší, šetrnejší voči životnému prostrediu aj nákladom na predajné procesy a po novom aj najlacnejší.

Poplatok sa však netýka seniorov (od 62 rokov so 100 % zľavou z cestovného a všetkých od 70 rokov) a osôb ťažko zdravotne postihnutých s potrebou asistenta (preukaz ŤZP-S), ktorí môžu naďalej využívať nákup v pokladniciach a vo vlaku ako doteraz.

Takto sa mu vyhnete

Najvýhodnejšie je kúpiť si lístok online cez e-shop, aplikáciu alebo prostredníctvom SMS (osobné a TEŽ vlaky). „Dnes si už viac ako 45 % našich cestujúcich kupuje lístky digitálne. Chceme tento trend podporiť a ukázať výhody online predaja, ktorý je rýchlejší, lacnejší a ekologickejší.“ vysvetľuje generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.

„Výdaj papierového lístka v pokladnici stojí viac ako euro, zatiaľ čo digitálny predaj je päťkrát lacnejší – menej ako 30 centov. Výdaj vo vlaku je ešte nákladnejší. Cieľom poplatku za servis je pokrytie týchto rozdielnych nákladov a podpora pohodlnejších digitálnych služieb,“ dodáva Helexa.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe: Peter Helexa
Firmy a inštitúcie: ZSSK Železničná spoločnosť Slovensko