Železnice nasadia na trasu medzi Bratislavou a Košicami ďalšie vlaky InterCity, nepremávali pre pandémiu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Prvá jazda vlaku InterCity
Foto: SITA/Marko Erd

Na hlavnú domácu železničnú trasu Bratislava – Košice cez Žilinu sa po dlhej pandemickej prestávke vrátia ďalšie tri páry vlakov InterCity (IC 520 – 525). Dovedna budú premávať štyri páry zrýchlených diaľkových vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK).

Ako v piatok informoval národný dopravca, vlaky IC 44 a 45 budú vedené od začiatku platnosti nového grafikonu vlakovej dopravy od 12. decembra 2021, vlaky IC 520 – 525 budú opätovne zavedené najskôr až od 27. februára 2022.

Pokles pre výlukové práce

„Najrýchlejší IC 44 zvládne trasu Košice – Bratislava za štyri hodiny 43 minút, ostatné vlaky InterCity prejdú túto trasu za maximálne štyri hodiny 57 minút,“ uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Ide podľa neho o mierny pokles o tri minúty oproti ešte stále platnému cestovnému poriadku z dôvodu pripravovaných, resp. realizovaných výlukových prác na hlavnom železničnom koridore.

„Z Košíc až do Viedne bude premávať jeden pár vlakov IC 44 a IC 45, ktoré budú zastavovať aj v staniciach Bratislava-Nové Mesto a Bratislava-Petržalka,“ priblížil Kováč.

Kratšia cesta o minútu

Medzi Bratislavou a Košicami po severnej trase bude denne aj naďalej premávať sedem párov rýchlikov „šesťstoviek“. Tieto rýchliky môžu na zrekonštruovaných častiach trate jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu a jazdný čas medzi hlavným mestom a metropolou východu bude päť hodín 50 minút, rovnako ako v aktuálne platnom grafikone.

Dôvodom sú zrealizované výlukové práce na koridore. Cesta rýchlikom medzi Bratislavou a Žilinou sa skráti o minútu na 2 hodiny 23 minút.

Prirážky k jazdným časom

„Negatívny vplyv na vlaky diaľkovej dopravy v grafikone vlakovej dopravy 2021/2022 budú mať výlukové práce na úseku Púchov – Považská Bystrica, rekonštrukcia uzla Žilina a výluky na úseku Poprad-Tatry – Svit,“ upozornil Kováč.

„Správca infraštruktúry na každý úsek výluky pridáva k jazdným časom prirážky, to má významný vplyv na jazdnú dobu vlakov diaľkovej dopravy,“ spresnil hovorca.

Uvedené výluky majú vplyv aj v súčasnom, aj v nasledujúcom grafikone vlakovej dopravy. Prirážky k jazdným časom spomaľujú a budú spomaľovať vlaky diaľkovej dopravy o zhruba 20 minút. Ukončenie výluk je predbežne naplánované na úseku Púchov – Považská Bystrica 31. mája 2022, na úseku Poprad – Svit do konca roka 2022 a v uzle Žilina v roku 2024.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Tomáš Kováč
Firmy a inštitúcie Hlavná stanica v BratislaveZSSK Železničná spoločnosť Slovensko