Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) obnovia výhybky na železničnej stanici v Krompachoch v okrese Spišská Nová Ves. Majú za to zaplatiť zhruba 6,2 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), pričom práce plánované na pol roka chcú financovať s využitím prostriedkov Európskej únie.
Výsledok tendra
Zákazku zadali Združeniu Krompachy zloženému z českých spoločností GJW Praha, spol. s r. o. a Eurovia CS, a. s., Praha, ktoré majú na Slovensku organizačné zložky. Železničiari na základe výsledku tendra už uzavreli zmluvu o dielo s vybraným zhotoviteľom, vyplýva to z informácií vo Vestníku verejného obstarávania a v Centrálnom registri zmlúv.
Železnice vybrali zhotoviteľa na obnovu trate Poprad Tatry - Vydrník, suma je však vyššia o viac ako 130 miliónov eur
Vysúťažená cena je oproti pôvodným odhadovaným nákladom takmer 7 miliónov eur bez DPH nižšia zhruba o 806-tisíc eur, alebo o 11,6 %. Subdodávatelia majú pre spomínané združenie vykonať práce v objeme 1,7 milióna eur bez dane, čo je približne 28 % zo zmluvnej ceny, z toho na AŽD Praha, s. r. o. pripadá cez 12 % a na Eltra, s. r. o., Košice necelých 16 %.
Plynulá a bezpečná prevádzka
„Cieľom stavby je dosiahnutie normových parametrov dopravnej cesty vo všetkých jej ukazovateľoch, zaistenie bezpečnej a plynulej železničnej prevádzky a dosiahnutie dohodnutého štandardu stanice,“ informovali o investícii ŽSR.
Modernizáciu trate pri Poprade brzdia chýbajúce komponenty aj vojna na Ukrajine
Práce na stanici v Krompachoch na trati Žilina – Košice zahŕňajú najmä výmenu výhybiek č. 21 a 23 až 30 žilinského zhlavia za nové, obnovu železničného zvršku a spodku, ako aj úpravu na zabezpečovacom a oznamovacom zariadení, zárubného múru, trolejového vedenia či rozvodov vonkajšieho osvetlenia. Súčasťou obnovy je aj zabezpečenie nového ohrevu výhybiek na vymenených výhybkách, rušenie výhybiek č. 11, 12, 19, 20 aj koľají č. 10 a 12 a úprava trakčného vedenia nad nimi.
Desiatky miliónov eur z eurofondov skrátia čas jazdy vlakov, dobuduje sa železničná infraštruktúra
ŽSR dostali vo verejnej súťaži, vyhlásenej vlani v októbri, spolu deväť ponúk. Druhú najnižšiu cenu navrhla spoločnosť Železničné stavby, a. s., Košice 6,4 milióna eur, tretia bola firma Swietelsky-Slovakia, spol. s r. o., Bratislava s ponukou 6,6 milióna eur bez DPH. Ďalšie ponuky boli v rozsahu od 6,7 milióna eur do 7,9 milióna eur bez dane. Uchádzači predkladali ponuky v polovici decembra minulého roka.