S cieľom zaistiť bezpečnosť na železničných tratiach pokračujú aj tento rok Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vo výrube stromov, krovín a porastov. “Cieľom je trvalé zabezpečenie priechodného prierezu tratí, ale aj bezpečná a plynulá prevádzka,” informovali ďalej SITA ŽSR, ktoré spravujú železničné trate, trakčné vedenia, železničné tunely a mosty, priecestia a stanice.
ŽSR pokračujú v modernizácii ďalších úsekov medzi Žilinou a Košicami, vyhlásené sú dve verejné súťaže
S odstraňovaním porastov a likvidáciou drevín ŽSR začali už vlani v úseku od Bratislavy po Štúrovo. V tomto roku budú výruby pokračovať od Nových Zámkov po Komárno a od Štúrova po štátnu hranicu. Vo väčšine prípadov sa odstraňujú náletové dreviny.
“Pravidelné výruby majú niekoľko výhod, ktorým cestujúci možno často nerozumejú, no pre ŽSR sú veľmi dôležité,” uviedli ďalej železnice. Výrubmi znižujú riziko poškodenia, napríklad trakčného vedenia či zabezpečujú lepšiu viditeľnosť železničných priecestí pre motoristov, čím predchádzajú nehodám.
Železničná spoločnosť chce zvýšiť kvalitu nočného cestovania, plánuje obstarať moderné lôžkové vozne
Výruby popri tratiach robia ŽSR počas celého roka, najviac však v období vegetačného pokoja, od začiatku novembra do konca marca. Výnimkou sú mimoriadne situácie, ako je odstraňovanie stromov popadaných na trakčné vedenie počas víchrice. “Našim cieľom je zabezpečiť čo najplynulejší chod vlakovej prevádzky s minimalizovaním počtu mimoriadnych udalostí,” dodali železnice.