Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) hľadajú stavebný dozor pre modernizáciu železničnej trate medzi Čadcou a slovensko-českou štátnou hranicou v dĺžke piatich kilometrov. Za poskytnutie týchto služieb na dva a pol roka predpokladajú vynaložiť dva milióny eur bez dane z pridanej hodnoty.
Financovanie z prostriedkov Európskej únie
Projekt chcú financovať z prostriedkov Európskej únie – pre úsek Čadca – Svrčinovec z Nástroja na prepájanie Európy (CEF) a pre úsek Svrčinovec – hranica SR/ČR z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 až 2020. Vyplýva to z informácií ŽSR o prebiehajúcom tendri na stavebný dozor vo Vestníku verejného obstarávania.
Ide o tretiu etapu modernizácie železničnej trate hranica ČR/SR – Čadca – Krásno nad Kysucou. „Železničná trať Žilina – Čadca je zaradená medzi tranzitné medzinárodné koridory na území SR ako súčasť Paneurópskeho koridoru č. VI Žilina – Zwardoň – Gdynia a úsek Čadca – št. hranica ČR/SR je prepojením tohto koridoru s koridorom č. 3 v sieti ČD (České dráhy),“ uviedli ŽSR.
Časť stavby na území Česka
Časť stavby sa bude realizovať na území Českej republiky, úspešný uchádzač a jeho jednotliví kľúčoví experti a experti, resp. odborníci, budú povinní zabezpečiť všetky doklady nevyhnutné na výkon príslušných činností u susedov.
Pôvodnú lehotu na predkladanie a otváranie ponúk železničiari predĺžili z 22. februára na 14. marca. Museli vysvetľovať viaceré otázky záujemcov k podmienkam tendra a zároveň aktualizovali súťažné podklady.