Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) v tomto týždni od 14. do 18. februára odriekla v bratislavskom regióne tri desiatky osobných vlakov, takmer všetky znovu na úseku medzi hlavným mestom a Trnavou.
Výpadky v železničnej doprave pokračujú pre nedostatok rušňovodičov u národného dopravcu.
Situácia sa môže priebežne meniť
Z prevádzkových dôvodov podľa informácií ZSSK na jej portáli medzi Bratislavou a Trnavou nepôjde od pondelka do piatka denne 28 spojov. Z nich 26 malo v priebehu celého dňa vychádzať, resp. končiť v stanici Bratislava-Nové Mesto, jeden mal cieľ večer na bratislavskej hlavnej stanici a jeden mal odísť ráno zo stanice v Petržalke.
Väčšina IC vlakov od konca februára nepôjde, ZSSK tak reaguje na klesajúci počet cestujúcich
Zrušené sú opäť aj tri ranné vlakové spoje – z Galanty do Petržalky, z Nového Mesta do Pezinka a z Pezinka do Bratislavy na hlavnú stanicu.
„Aktuálna situácia počas dňa sa môže zmeniť,“ oznámili železničiari. Vlaky odrieknuté skôr pre závažnú poruchu zabezpečovacieho zariadenia v železničnej stanici v Petržalke opäť premávajú od 8. februára bez obmedzenia.
Odrieknuť museli aj ucelenú linku vlakov
Na úseku Bratislava – Trnava je cez pracovné dni odriekaná ucelená linka vlakov premávajúcich medzi stanicou Bratislava-Nové Mesto a Trnavou.
Európska komisia schválila slovenskú schému pomoci, ZSSK dostane na výstavbu dielní 151 miliónov eur
„Odrieknutie ucelenej linky je technologicky vzhľadom na obeh a použitie vlakových súprav, ako aj na turnus rušňovodičov a s prihliadnutím na využívanie vlakov cestujúcimi v súčasnosti najvhodnejším riešením,“ uviedol minulý týždeň pre agentúru SITA hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Vlaky nie sú pre pandémiu preplnené
Na danej linke v rámci prímestskej dopravy fungujú osobné vlaky medzi Bratislavou (hlavnej stanice) a Trnavou, ktoré jazdia celodenne v hodinovom intervale, ako aj regionálne expresy Trenčín/Trnava – Bratislava hlavná stanica, tie premávajú ráno a poobede, počas dopravných špičiek, tiež raz za hodinu.
Národný dopravca nevypravil pre nedostatok rušňovodičov stovky vlakov, najväčšie výpadky eviduje na trase Bratislava - Trnava
Vzhľadom na súčasnú pandemickú situáciu a využívanie vlakov cestujúcimi podľa dopravcu nie sú tieto vlakové spojenia preplnené pre odriekanie vlakov na linke Bratislava-Nové Mesto – Trnava.
Železniciam chýbajú stovky rušňovodičov
ZSSK aktuálne chýba približne 170 rušňovodičov, podľa dopravcu nielen pre zastavenie ich prípravy počas pandémie a odchody ku konkurencii, ale hlavne pre zvyšovanie dopravných výkonov. Spoločnosť má v súčasnosti vyše tisícdvesto rušňovodičov, v príprave na toto povolanie je 150 kandidátov.
ZSSK naďalej bojuje s nedostatkom rušňovodičov, dĺžku výpadkov spojov na západe nevie odhadnúť
„V priebehu tohto roka 109 z nich ukončí vzdelávanie a výcvik a nastúpi na výkon práce rušňovodiča. Prví noví rušňovodiči nastúpia do výkonu už v marci tohto roka,“ priblížil Kováč. Následne budú úspešní absolventi nasadzovaní na trate podľa prevádzkovej potreby a dosiahnutej kvalifikácie.